تخفیف ۲۰ درصدی پوشاک از ۱۵ اسفندماه

0
پوشاک
پوشاک
مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت از برگزاری پویش «به صرفه بازار پوشاک» از ۱۵ تا ۲۶ اسفند به صورت برگزاری نمایشگاه‌های عرضه پوشاک، ارائه تخفیف حداقل ۲۰ درصدی در سطح اصناف و استفاده از سکوهای دیجیتال فروش خبر داد.

به گزارش نبض صنعت، محسن گرجی از برگزاری پویش «به صرفه بازار پوشاک» از 15 تا 26 اسفند خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این پویش عرضه پوشاک به صرفه است با این تعبیر که نسبت قیمت به کیفیت مطلوب باشد.

به گفته وی، در استان‌های مختلف عرضه فیزیکی پوشاک از طریق برگزاری نمایشگاه انجام خواهد شد که محل این نمایشگاه‌ها در تهران در بوستان گفت‌وگو، مصلی و ارم در سایر مراکز استان هم برگزار خواهد شد.

گرجی با بیان اینکه در سطح برخی اصناف نیز پوشاک و کیف و کفش با تخفیف 20 درصد یا بیشتر عرضه می‌شود، اظهار کرد: نوآوری که امسال در مقایسه با سال‌های قبل انجام شده، استفاده از سکوهای دیجیتال فروش است. در حال حاضر چهار پلتفرم یا سکوی اصلی فروش با 28 هزار غرفه فروش اعلام همکاری کرده‌اند.

مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت در مورد قاچاق پوشاک، اظهار کرد: قاچاق کالا در سطح عرضه‌های فیزیکی و نمایشگاه‌ها هم وجود دارد و نمی‌توان صرفاً گفت که سکوهای دیجیتال پوشاک قاچاق می‌فروشند.

افزایش قیمتی در پوشاک نداریم 

وی در مورد بالا بودن قیمت پوشاک و کاهش تقاضا، گفت: تلاش این است که برای شب عیدی مکان‌های فروش تضمینی کالا با قیمت مناسب را اطلاع رسانی کنیم. البته بخشی از قیمت بالای پوشاک ناشی از تورم تولیدکننده است. آخرین گزارش ها نیز نشان داد که شاخص تورم پوشاک در فصل پاییز حدود 5 درصد است اما اجاره بها بالای 2 درصد بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: شاخص تورم مصرف کننده از خرداد تا دی ماه نزولی بوده است. در دی ماه 2.2 درصد بوده اما در این 2 ماه به 3 درصد رسیده است. موصوع این است که شاخص تورم پوشاک چندان بالا نیست. به نظر ما چندان افزایش قیمتی در پوشاک نداریم و این کالا قابل خرید است‌.

گرجی در مورد فروش برندهای خارجی در بازار ایران، گفت: سال 96 مجوزی به بعضی از مجموعه‌ها برای واردات پوشاک اعطا شد و در سالهای بعد به دلیل محدودیت‌های ارزی به طور کل جلوی واردات گرفته شد و هیچ مجوزی اعطا نشد.

وی افزود: بر اساس ادعای شرکت‌ها، برندهایی که از قبل مجوز گرفته بودند در حال حاضر تولید داخل انجام می‌دهند و کالاهای آنها وارداتی نیست. منتهی اثبات این ادعا کمی زمانبر است زیرا موضوع پیچیده است.

مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت اضافه کرد: اگر تولید داخل انجام دهند نگاه متفاوت داریم اما قرار است سال بعد نحوه نظارت و نحوه تعامل با این شرکت‌ها تعیین تکلیف شود. علاوه بر این ماشین آلات دوخت، نیروی کار، تأمین مواد اولیه، قراردادهای برون سپاری و … این شرکتها بررسی شده است و بررسی‌های بیشتر هم انجام می‌شود.

گرجی در مورد اینکه آیا این شرکتها به اسم برند خارجی کالای تولید داخل عرضه می‌کنند؟ تصریح کرد: این واحدها به اسم برند خارجی کالا می‌فروشند.

وی در خصوص تجارت چمدانی پوشاک، گفت: تجارت چمدانی در قالب بار مسافری ممنوع نیست اما در حال تعیین سقف برای آن هستیم و نظر ما این است بخشی از سقف به صورت وزنی شود.

گرجی در مورد حمایت وزارت صمت از تأمین مواد اولیه پوشاک، اظهار کرد: حمایت ما در مواد اولیه مربوط به تعرفه است؛ پارسال تعرفه مواد اولیه از 4 درصد به یک درصد کاهش یافت و امسال هم با تعاملی که با مجلس کردیم تعرفه مواد اولیه پوشاک برای سال آینده همان یک درصد خواهد بود.

 انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید