ارائه تسهیلات به هسته‌های نوآور و فناور بخش معدن و صنایع معدنی

0
طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو) و صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌ فعالیت‌های معدنی با هدف تقویت و توسعه زیست بوم نوآوری، فناوری و کارآفرینی این عرصه تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش نبض صنعت، ایمینو و صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌ فعالیت‌های معدنی در راستای بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود سرمایه‌گذاری و بهبود وضعیت کسب و کارهای نوپای مورد تایید تفاهمنامه امضا کردند تا از طریق حمایت مالی و پرداخت تسهیلات به استارتاپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاران اعم از شتابدهنده‌ها، سرمایه‌گذاران فرشته و سرمایه‌گذاران خطرپذیر و … زیست بوم کارآفرینی و نوآوری رونق پیدا کند.

مجید وفایی‌فرد مجری طرح زیست‌بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی در مراسم انعقاد این تفاهمنامه با تاکید بر عملیاتی بودن مفاد آن اظهار داشت: تفاهمنامه ایمینو و صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی با هدف پاسخ به نیازهای زیست‌بوم نوآوری بخش معدن به امضا رسید چرا که بازیگران آن برای توسعه بازار خود با چالش تامین مالی مواجه هستند.

وی با اشاره به اینکه سرعت بخشیدن به هوشمندسازی معادن نیازمند بسترهای حمایتی است، عنوان داشت: بسته حمایتی صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی، پازل همکاری ارکان پژوهشی ایمیدرو را تکمیل کرد، زیرا ایمینو، مرکز تحقیقات، صندوق بیمه معادن، یونیدرو و رصد شریف قرار است با یک هم افزایی به شرکت های دانش بنیان معدنی و ایده های ارزش آفرین معدن و گروه های استارتاپی خدمات تسهیلگری ارائه کنند.

در ادامه این مراسم، فرید دهقانی مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت های معدنی با تاکید بر ایجاد ارتباط سازنده میان کسب و کارهای نوپا و دانش‌بنیان های بخش معدن و صنایع معدنی، مطرح کرد: شناسایی، پایش، ارزیابی طرح های نوآورانه جذاب و انتخاب استارتاپ های توانمند و شرکت های سرمایه‌گذاری و صندوق های خطرپذیر و معرفی آنها به صندوق از تعهدات طرح محسوب می‌شود و ارائه تسهیلات و بسترهای حمایتی به این بازیگران زیست‌بوم ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید : اکتشافات معدنی؛ موانع و چالش‌ها

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در قالب صدور بیمه‌نامه سرمایه‌گذاری و اعتباری انجام می‌شود، عنوان کرد: پوشش ریسک سرمایه‌گذاری از سوی صندوق برای هر تیم استارتاپی بر اساس سطح آمادگی فناوری ارزیابی شده، متفاوت خواهد بود و برای تامین مالی آنها از یک تا ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است.

بر اساس مفاد تفاهمنامه میان ایمینو و صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی پرداخت تسهیلات به شرکت های دانش‌بنیان دارای مجوز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تسهیلات با یارانه چهار درصد و با شرایط یک سال تنفس و چهار سال بازپرداخت یا ۱۸ ماه تنفس و ۳.۵ سال بازپرداخت اعطا می‌شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید