هشدار هواشناسی برای ۱۲ استان

0
سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور و تشدید فعالیت آن برای ۱۲ استان هشدار طغیان رودخانه‌ها،‌آب‌گرفتگی و خسارت به محصولات کشاورزی صادر کرد.

به گزارش نبض صنعت، بر اساس تحلیل نقشه‌‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان،‌کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، همدان، زنجان، غرب چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق، در مناطق مستعد تگرگ و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. امروز بارش‌ها در استان‌های خوزستان،‌ لرستان ایلام شدید خواهد بود.

امروز همچنین در بخش‌هایی از ارتفاعات و دامنه‌های البرز، سواحل دریای خزر، کرمان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده و وزش باد روی می‌دهد. فردا در بخش‌هایی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل دریای خزر،‌ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان سامانه بارشی فعال بوده و در بخش‌هایی از مرکز، شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده پیش بینی شده است.

روز جمعه در مناطقی از شمال غرب، سواحل شرقی دریای خزر و نوار شرقی کشور و شنبه در ارتفاعات کرمان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده روی می‌دهد. یکشنبه آینده با ورود سامانه بارشی دیگری از شمال غرب و غرب کشور بارش‌ها آغاز می‌شود.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: چهارشنبه 1401/12/24

زمان پایان: پنج‌شنبه 1401/12/25

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت، در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک برف

منطقه اثر:

چهارشنبه 1401/12/24: خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه.

پنجشنبه 1401/12/25: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، خوزستان، ایلام، قزوین، البرز، تهران و مرکز و جنوب اردبیل.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت، خسارت به صنعت کشاورزی

توصیه: هنگام سفر با خودرو همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید