بررسی وانت پیکاپ T8 MT با قدرت ۱۷۴ اسب بخار

0

وانت پیکاپ T۸ MT، یکی از محصولات نسبتا جدید شرکت چینی جی‌ ای سی موتورز است که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد.

به گزارش نبض صنعت؛ این روز‌ها بازار SUV‌ها در کشور حسابی داغ شده و مشابه خودرو‌های سدان، این خودرو‌ها بخش اعظم بازار را به خود اختصاص داده اند. خودرو‌هایی که در گذشته بیشتر برای تردد در جاده‌های صعب العبور و برفی محبوب بودند، اما امروزه با شهر و خیابان‌ها آشتی کرده اند و در سطح شهر بسیار دیده می‌شوند.

اغلب این خودرو‌های بلندقامت و جادار، علاوه بر پر آپشن بودن، بسیار قدرتمند هستند و به‌راحتی می‌توانند نظر هر خریداری را به سوی خود بکشانند، بدین معنا که بسیاری از آن‌ها از نظر مشخصات فنی بسیار قدرتمند هستند و با خیال راحت می‌توان در دل جاده رفت، علاوه براین، مواردی هم‌چون قابلیت اطمینان بالا، پیشرانه‌های پرتوان یا برخورداری از قابلیت چهارچرخ فعال، دلایل دیگری هستند که اغلب مردم شاسی‌بلند را به سایر کلاس‌های خودرویی ترجیح می‌دهند.

نکته حائز اهمیت این است که به دلیل استقبال بالا از این دست خودروها، از خودروسازان خصوصی کوچک گرفته تا خودروسازان بزرگ اقدام به تولید و مونتاژ انواع شاسی بلند می‌کنند، خودرو‌هایی که متقاضیان خاص خود را دارد. 

وانت پیکاپ T۸ MT، یکی از محصولات نسبتا جدید شرکت چینی جی‌ ای سی موتورز است که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. این خودرو مجهز به یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ است و حجم موتور معادل ۱۹۹۷ سی‌سی دارد و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۴ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۹۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته دستی با سیستم فرمان هیدرولیکی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد. حجم باک این خودرو ۷۶ لیتر، طول، عرض و ارتفاع به ترتیب برابر با ۵۳۲۵، ۱۸۸۰ و ۱۸۳۰ میلی متر است.

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به ورود و استارت بدون کلید، دو عدد ایربگ، مانیتور، دوربین و سنسور پارک عقب، آینه‌های کناری برقی، کروز کنترل، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم کنترل پایداری، رکاب کناری، رینگ‌های آلومینیومی و… اشاره کرد.

حجم موتور (سی سی) 1997
استاندارد آلایندگی Euro V (یورو 5)
حداکثر قدرت (HP/RPM) 174 اسب بخار در دور موتور 5000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (NM/RPM) 290 نیوتن متر در طیف دور موتوری 1800 الی 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده 6 سرعته دستی
سیستم فرمان هیدرولیکی
سیستم ترمز جلو و عقب دیسکی
سیستم تعلیق جلو:مستقل از نوع جناقی دوبل با فنر مارپیچ عقب:غیر مستقل از نوع فنر تخت
حجم مخزن سوخت (لیتر) 76
حداکثر سرعت (کیلومتر بر ساعت) 150
سایز چرخها مجهز به رینگ 18 اینچ آلومینیومی
طول خودرو (میلی متر) 5325
عرض خودرو (میلی متر) 1880
ارتفاع خودرو (میلی متر) 1830
فاصله دو محور (میلی متر) 3090
وزن خالص (کیلوگرم) 1965
وزن بار مجاز (کیلوگرم) 840
نوع اتاق دو کابین

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید