ایران در تولید خودروهای سواری جهان سیزدهم شد

0
خودرو
سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری از رشد بیش از ۲ برابری تولید خودروهای سواری در ایران نسبت به متوسط جهانی در سال ۲۰۲۲ خبر داد و ایران را سیزدهمین تولیدکننده بزرگ این خودروها در جهان معرفی کرد.

به گزارش نبض صنعت، سازمان بین‌المللی سازندگان وسایل نقلیه موتوری با انتشار آمار تولید خودرو جهان در سال 2022 اعلام کرد 61 میلیون و 598 هزار دستگاه خودرو سواری در جهان طی این سال تولید شده است.

تولید خودرو سواری در دنیا طی سال 2022 رشد 8 درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

تولید خودرو سواری ایران در سال 2022 نیز بالغ بر 997 هزار و 519 دستگاه بوده که این رقم با رشد 19 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است. بر این اساس رشد تولید خودرو سواری در ایران بیش از 2 برابر متوسط رشد تولید این خودروها در جهان بوده است.

در میان کشورهای تولیدکننده خودروهای سواری، ایران رتبه 13 را در سال 2022 به خود اختصاص داده است. ایران در سال پیش از آن در رتبه 15 جهان از این نظر قرار گرفته بود که بدین ترتیب 2 پله صعود داشته است.

چین با تولید 23 میلیون و 836 هزار دستگاه بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای سواری در دنیا طی سال 2022 بوده است و ژاپن، هند، آلمان، کره جنوبی، برزیل، اسپانیا، آمریکا، چک، اندونزی، فرانسه و اسلونی بالاتر از ایران و در رتبه‌های دوم تا دوازدهم قرار گرفته‌اند.

برخی کشورها که تولید کمتری نسبت به ایران داشته‌اند نیز عبارت‌اند از ترکیه، انگلیس، مکزیک، مالزی، تایلند، رومانی، ایتالیا و روسیه.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید