محاسبه وزن جعبه با شیرینی مصداق کم‌فروشی است

0
سرپرست اداره‌کل استاندارد استان تهران با تاکید براینکه مقابله با کم‌فروشی از اولویت‌های کاری سازمان ملی استاندارد ایران است، گفت: محاسبه وزن جعبه با شیرینی، مصداق کم‌فروشی است.

به گزارش نبض صنعت، محمدحسین طاهری اظهار داشت: در راستای اجرای این سیاست‌ و برنامه‌ سازمان ملی استاندارد ایران، این اداره‌کل نیز با اصناف استان مکاتباتی را داشته و درباره خالص فروشی اطلاع‌رسانی لازم را به صنف متبوع و به ویژه اتحادیه صنف قنادان و شیرینی‌فروشی‌ها انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه در جریان بازرسی‌های ویژه ایام عید (طرح عیدانه) و ماه مبارک رمضان که توسط بازرسان استاندارد انجام شد، در بیشتر مراجعات انجام شده در قنادی‌ها، کم‌فروشی و عدم خالص‌فروشی مشاهده شده‌است، ادامه داد: به قنادی‌ها و شیرینی‌فروشی‌ها تذکر داده می‌شود که در صورت عدم خالص‌فروشی شامل محاسبه وزن جعبه و سینی، مرتکب جرم شده و پرونده ایشان با ارسال به مراجع ذیصلاح، جهت طی مراحل و برخورد قانونی، پیگیری خواهد شد.

طاهری خاطرنشان کرد: تاکنون پرونده ۲۶ قنادی متخلف به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده و پرونده چند قنادی صاحب نام و شناخته‌شده شهر تهران نیز به مراجع مربوطه برای برخورد قانونی ارسال شد.

این مقام مسوول همچنین از شهروندان تهرانی خواست با مطالبه‌گری هنگام خرید از مراکز مذکور از فروشندگان شیرینی بخواهند که خالص‌فروشی را رعایت کنند.

وی یادآور شد: وسایل توزین و ترازوها باید برچسب آزمون دوره‌ای داشته باشند و این برچسب در معرض دید خریدار قرار داشته‌باشد.
طاهری تاکید کرد: مشتریان از خرید محصولات مشمول استاندارد اجباری فاقد نشان استاندارد در این مراکز خودداری کنند.

وی ادامه‌داد: جعبه‌های مقوایی شیرینی و سینی‌های زیر آن باید حتما دارای نشان استاندارد باشد و در صورت مشاهده نشان استاندارد، کد ۱۰ رقمی درج‌شده زیر نشان را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کرده و از اعتبار آن اطمینان حاصل کنند.

سرپرست اداره‌کل استاندارد استان تهران بیان‌داشت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از این دست، مراتب را با شماره‌های تلفنی ۱۵۱۷ و ۴۹۹۸۳۳۰۰ و یا با مراجعه به سایت سازمان ملی استاندارد ایران، قسمت میز خدمت – سامانه ملی رسیدگی به شکایات به آدرس WWW.INSO.GOV.IR اطلاع دهند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید