گمانه‌زنی‌ها برای تغییر وزیر صمت نادرست است

0
وزیر صمت
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تاکید کرد: ​​گمانه‌زنی‌ها درباره اراده دولت برای تغییر وزیر صنعت، معدن و تجارت به علت نابسامانی بازار خودرو نادرست بوده چرا که وضعیت فعلی خارج از این وزارتخانه رقم خورده است.

به گزارش نبض صنعت، سپهر خلجی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: گمانه‌زنی‌ها درباره اراده دولت برای تغییر وزیر صمت به علت نابسامانی بازار خودرو نادرست است زیرا آنچه موجب این نابسامانی است خارج از وزارت صمت رقم خورده است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت یادآور شد: برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ محقق شد و با افزایش تولید خودروی کامل، یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو تحویل مردم شد.

وی با اشاره به ریشه های التهاب بازار خودرو در ادامه نوشت: نخست اینکه خودرو باید از کالای سرمایه‌ای و ابزار سوداگری خارج شود. راه آن تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه است که تیر ۱۳۹۹ در مجلس اعلام وصول شد اما هنوز نهایی نشده است.

خلجی تاکید کرد: دوم احیاء مکانیسم عرضه خودرو در بورس کالا که سال گذشته نشان داد برای تعادل بازار کارآ است. اما این مکانیسم فعلا با نظر سازمان بازرسی و مخالفت شورای رقابت متوقف است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت خاطرنشان کرد: سوم نیز واردات خودرو از جمله سواری کارکرده که با وجود موافقت دولت و مجلس، با نظر هیئت نظارت مجمع تشخیص از بودجه ۱۴۰۲ حذف شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید