تداوم صعود قیمت‌ها در بازار خودرو +جدول

0
روند صعودی قیمت خودرو تحت تاثیر افزایش نرخ خودروهای کارخانه‌ای در بازار ادامه دارد. کارشناسان معتقدند افزایش قیمت کارخانه، کمکی به بهبود شرایط بازار نمی‌کند و در نهایت از هر 10 مصرف‌کننده یک نفر موفق به خرید خودرو از کارخانه می‌شود.

به گزارش نبض صنعت، قیمت خودرو روز شنبه، ۲۶ فروردین 1402 با تغییراتی مواجه شد. قیمت خودرو از ابتدای فروردین‌ با نوساناتی همراه بوده است. در واقع قیمت‌ها در نیمه نخست فروردین متاثر از نرخ ارز روند صعودی به خود گرفت. اما در نیمه دوم این ماه با توجه به افزایش قیمت خودروهای کارخانه‌ای شوک جدیدی به بازار وارد شد و به نظر می‌رسد موج جدید گرانی در ادامه سال در انتظار بازار است.

در این میان، رضا فاطمی‌امین، وزیر صمت، اعلام کرده است که قیمت‌های بازار کاذب است و مردم باید در خرید خود دقت کنند. اما طبق تجربه‌های پیشین، کاهش قیمت خودرو با افزایش جزئی عرضه بعید به نظر می‌رسد. از طرف دیگر، بازار از واردات خودرو ناامید شده است و اخبار مربوط به آن تاثیری در روند بازار ندارد.

پراید ۱۱۱ که هفته‌های گذشته قیمت آن ثابت مانده بود، امروز در نرخ ۳۵۶ میلیون تومان عرضه شد. قیمت پژو ۲۰۷i که روزهای گذشته وارد کانال ۷۰۰ میلیون تومانی شد، امروز به ۷۴۰ میلیون تومان رسید.

اکنون دنا پلاس را با نرخ پایین‌تر از ۹۱۰ میلیون تومان در بازار نمی‌توان یافت. به نظر می‌رسد اگر بازار به روند صعود قیمت‌ها ادامه دهد و ثباتی در قیمت‌ها مشاهده نشود، بازار شاهد دنا پلاس یک میلیاردی نیز خواهد بود.

پژو پارس سال، مدل ۱۴۰۰ که سال گذشته جهش قیمتی چشمگیری را تجربه کرد، امروز هم به روند صعودی خود ادامه داد و سقف ۵۸۰ میلیون تومان را شکست.

پژو ۲۰۶ تیپ ۵ که یکی از پرطرفدارهای بازار خودروهای داخلی است، امروز نرخ ۶۲۲ میلیون تومان را در کارنامه خود ثبت کرد.

 قیمت خودروهای خارجی و مونتاژی

لاماری که کمتر از یک سال است پا به بازار خودرو گذاشته، با نرخ دو میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان عرضه شد. این در حالی است که این خودرو در ابتدای ورود به بازار تنها ۸۹۰ میلیون تومان قیمت داشت.

دیگنیتی نیز وارد کانال دو میلیارد و ۳۴۰ میلیون تومان شد. فیدلیتی پرایم پنج نفره نیز امروز وارد کانال جدیدی شد و به دو ملیارد و صد میلیون تومان رسید.

کیا اپتیما هیبریدی مدل ۱۳۹۷ هم به پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسید. ام وی ام X۲۲ pro نیز امروز، شنبه با قیمت یک میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان عرضه شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

سعید مدنی، مدیرعامل اسبق سایپا و کارشناس خودرو اخیرا گفته بود: افزایش قیمت خودرو در درب کارخانه به نفع مصرف‌کننده نیست و تنها خودروسازان از این مساله سود می‌برند. چراکه این میزان افزایش قیمت باعث کاهش فاصله قیمتی بازار و کارخانه و در نهایت کاهش دلالی در بازار نمی‌شود.

وی افزود: از هر ۱۰ مصرف‌کننده واقعی تنها یک نفر موفق به خرید خودرو در درب کارخانه می‌شود و سایر این افراد مجبور به خرید خودرو با قیمت بسیار بالاتر خواهند شد. تغییر روند بازار تحت تاثیر افزایش قیمت‌ها بعید به نظر می‌رسد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید