استیضاح وزیر صمت؛شوخی یا جدی؟

0
فاطمی امین
عضو کمیسیون قضایی مجلس در حالی از تصویب استیضاح وزیر صمت در کمیسیون صنایع مجلس خبر داد که وزیر صمت در مورد احتمال برکناری از سمتش می گوید: شوخی نکنید!

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، جلسه بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس برای استیضاح وزیر صمت امروز در کمیسیون صنایع مجلس برگزار شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون قضایی مجلس در مورد نتیجه این جلسه، از تصویب استیضاح وزیر صمت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد و گفت: جلسه بررسی استیضاح وزیر صمت تا ۱۰ روز آینده برگزار می‌شود.

وی افزود: استیضاح سید رضا فاطمی‌امین؛ وزیر صمت در کمیسیون صنایع و معادن مجلس پس از صحبت‌های طراحان استیضاح و پاسخ‌های وزیر بررسی شد و با توجه به اینکه تعداد امضاءکنندگان استضیاح بیش از 10 نماینده بود، گزارش استیضاح به صحن علنی ارسال خواهد شد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس افزود: اگر گزارش امشب یا فردا به صحن ارسال شود، طی دو روز جلسه علنی بعدی مجلس اعلام وصول می‌شود و ظرف مدت ده روز باید جلسه استیضاح برگزار خواهد شد.

در این شرایط، وزیر صمت در مورد اینکه آیا برخی گمانه زنی ها در مورد تغییر وی صحت دارد یا خیر، گفت: «قرار بود شوخی نکنید!»

دلیل تقاضای استیضاح وزیر صمت چیست؟

سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مورد دلیل تقاضای استیضاح وزیر صمت اظهار داشت: وعده‌های وزیر صمت محقق نشده است در واقع نه تنها به وعده‌های داده شده، عمل نشده، بلکه با وجود اینکه کیفیت خودروها ارتقا پیدا نکرده اما قیمت خودرو با رشد چشم‌گیری روبه رو شده است.

وی اضافه کرد: با تصمیم اشتباه وزیر صمت مبنی بر عرضه خودرو در بورس، قیمت این محصول به چندین برابر رسید به گونه‌ای که قیمت برخی خودروها به 2 تا 3 برابر افزایش یافت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه قیمت برخی خودروهای داخلی طی ماه‌های گذشته به حدود یک میلیارد تومان رسیده است، ادامه داد: این عملکرد نشان داد که وزیر صمت از ابتدا مشکلات را به درستی متوجه نشده و با توجه به اینکه آگاهی و تخصص لازم را ندارد، راهکارهایی که ارائه می‌دهد نیز نادرست است.

آمار و ارقامی که وزیر صمت ارائه می‌دهد، دستکاری شده است

وی با بیان اینکه آمار و ارقامی که وزیر صمت ارائه می‌دهد، دستکاری شده است و مفاهیم و واقعیت‌ها با اعداد همخوانی ندارد، ادامه داد: وزیر صمت تیم بی‌تجربه ای دور خود جمع کرده زیرا این افراد نمی‌توانند مسائل و مشکلات را برطرف کنند.

وزیر صمت به صحبت‌های تخصصی توجه نمی‌کند

سیاهکلی با بیان اینکه وزیر صمت به صحبت‌های تخصصی توجه نمی‌کند، یادآور شد: در یکی از جلسات کمیسیون صنایع و معادن به وزیر صمت گفتم که شما به حرف‌های تخصصی توجه نمی‌کنید، وزیر صمت در پاسخ گفت، وزیری که حرف گوش کند به درد نمی‌خورد؛ این پاسخ وزیر به یک منتقد متخصص است.

حوزه تجارت در وزارت صمت تعطیل است

وی با اشاره به اینکه مشکلات متعددی در حوزه معدن، صنعت، تجارت، بازار و… وجود دارد، افزود: حوزه تجارت در وزارتخانه تعطیل است و این وزارتخانه حوزه بازرگانی ندارد؛ وزیر باید توضیح دهد که در مدت وزارت، در حوزه بازرگانی چه اقداماتی انجام داده است به طور مثال یکی از اقداماتی که آقای فاطمی امین در حوزه بازار انجام داده، درج قیمت تولیدکننده به جای قیمت مصرف‌کننده روی کالاها است که این اقدام نیز موجب سردرگمی مردم و فروشنده‌ها شد و هر فروشگاهی قیمت مربوط به خود را روی کالاها درج می‌کرد.

در هر حال باید دید نتیجه دومین دوره استیضاح فاطمی امین به کجا می رسد و آیا فرد دیگری سکاندار وزارت صمت خواهد شد؟ در عین حال ممکن است موضوع تشکیل سازمان بازرگانی نیز قوت بگیرد و این بخش از وزارت صمت تفکیک شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید