احیای ۶۸۲ معدن در دو سال اخیر

0
معدن
احیای واحدهای معدنی و خارج کردن این معادن از بن‌بست به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها در دولت سیزدهم بوده که با اقدامات صورت‌ گرفته ۶۸۲ معدن در سراسر کشور احیا و به چرخه فعالیت بازگشتند.

به گزارش نبض صنعت، بخشی از معادن کشور در سال‌های گذشته به دلایلی از جمله نبود دانش فنی و یا داشتن معارض از فعالیت خارج و به عبارتی بلوکه شده بودند. اما دولت سیزدهم احیای مجدد این معادن را با هدف بهره‌برداری و اشتغال‌زایی در دستور کار خود قرارداد و تا به امروز موفق شده در این بخش نتایج خوبی از خود برجای گذارد.

به همین منظور وزارت صمت، شناسایی واحدهای معدنی راکد و واکاوی دلایل غیرفعال شدن آنها را به عنوان یکی از اولویت‌های خود قرار داد که به دنبال آن بیش از پنج هزار معدن در سطح کشور به مزایده گذاشته شد.

به دنبال این اقدامات صورت‌ گرفته در بخش معدن در دو سال گذشته، شاهد احیای ۶۸۲ معدن راکد در سطح کشور و برگرداندن آنها به چرخه فعالیت و تولید هستیم که بازگرداندن این معادن به چرخه تولید به همت دولت سیزدهم، نشان‌ دهنده توجه و اهتمام دولت سیزدهم مبنی بر فعال‌ کردن هر چه بیشتر این ذخایر خدادادی کشور است

در این‌ بین استان یزد با ۱۰۰ معدن، بیشترین میزان احیای معدن را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

همچنین به ترتیب استان‌های مرکزی با ۹۷، اصفهان ۵۱، هرمزگان ۴۸، زنجان ۴۳ و آذربایجان شرقی با ۴۱ معدن، بیشترین میزان احیای معادن را در سطح کشور دارند.

کرمان با ۳۵ و استان‌های اردبیل، مازندران و فارس هر کدام با ۲۵ مورد، استان‌هایی بودند که بیشترین میزان احیا واحدهای معدنی را به خود از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید