شورای رقابت متولی تعیین نرخ خرید تضمینی گندم شد

0
گندم
به گفته رییس اتاق اصناف کشور، مسئولیت تعیین قیمت خریداری گندم، به شورای رقابت واگذار شده‌ است.
به گزارش نبض صنعت، رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: مجلس شورای اسلامی تعیین و اعلام قیمت خرید تضمینی را به عهده شورای قیمت گذاری گذاشته است و بر اساس قانون قیمتی که روزهای گذشته برای خریدتضمینی گندم توسط دولت اعلام شد هنوز حکم نهایی ندارد.
قاسم پیشه‌ور گفت: شهریور سال گذشته شورای قیمت گذاری قیمت خرید تضمینی گندم را ۱۳هزار تومان اعلام کرد که ۱۱هزار و۵۰۰ تومان به عنوان قیمت پایه و ۱۵۰۰ تومان هم یارانه کود، بذر و سم بود.

قیمت مورد نظر شورا برای گندم

وی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت مورد نظر شورا همین ۱۵هزارتومان است یا بیشتر خواهد شد، گفت:اخیرا کشورهای همسایه مانند عراق گندم را کیلویی ۲۵  تا ۳۰هزار تومان خریداری می کنند و این یکی از دلایلی است که معتقدیم قیمت گندم باید بازنگری شود. موضوع دیگر خشکسالی بود.

این کارشناس کشاورزی افزود: معتقدیم در جهت حمایت از تولید و برای اینکه تولید کننده گندم را به دولت تحویل دهد باید قیمت افزایش یابد تا اگر سال گذشته ۷ و نیم میلیون تن گندم خریداری شد امسال بیش از ۸ میلیون تن باشد. اگر قیمت گندم ۱۵ هزار تومان باشد یقیناً میزان خرید از سال گذشته کمتر خواهد بود و در نهایت دولت باید از کشورهای دیگر گندم خریداری کند.

وی با اشاره به اینکه قیمت گندم نباید کمتر از ۱۷هزارتومان باشد، گفت: قیمت گندم باید به نحوی تعیین شود که هم دولت منابع پرداخت آن را داشته باشد و هم منافع کشاورز حفظ شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید