وزارت صمت نیاز به ژنرال دارد

0
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: آقای فاطمی امین هنگام اخذ رای هندوانه در بسته بود، ایشان آمدند و برنامه دادند، رای گرفتند اما خرابکاری کردند و متاسفانه ایشان هندوانه توزرد در ‌آمد. وزارت صمت نیاز به ژنرال دارد اما ایشان سرجوقه هستند.

به گزارش نبض صنعت، سید ناصر لارگانی، نماینده فلاورجان، در جلسه استیضاح وزیر صمت در مخالفت با سید رضا فاطمی امین گفت: در ابتدا از ملت ایران عذرخواهی می‌کنم که به خاطر ندانم کاری وزیر صمت تورم را تحمل می‌کنند، اما ایشان در میان آمارهای خودساخته غرق شده است. البته بنده شش ماه پیش نیز نسبت به توانایی ایشان هشدار دادم، چون نسبت به توانایی وزیر شک داشتم.

وی ادامه داد: آقای فاطمی امین هنگام اخذ رای هندوانه در بسته بود، ایشان آمدند و برنامه دادند، رای گرفتند اما خرابکاری کردند. متاسفانه ایشان هندوانه توزرد در ‌آمد. وزارت صمت نیاز به ژنرال دارد اما ایشان سرجوقه هستند.

این نماینده مخالف وزیر صمت اظهار داشت: یکی از انتقادات به عملکرد ایشان مربوط به نیروی انسانی وزارت صمت است. ایشان بدون کار کارشناسی چارت وزارتخانه را بهم ریختند و افراد نزدیک به خود را از خارج وزارتخانه آورده و بدنه کارشناسی را منزوی کردند. ببینید ایشان چه بالایی سر چارت این وزارتخانه آوردند. ایشان چنان جوی در وزارت صمت ایجاد کردند که هیچ نظر کارشناسی ارائه نمی‌شود. البته حساب فاطمی امین را باید از حساب دولت جدا کرد.

موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه چرا باید اصرار بر ماندن وزیری داشته باشیم که زندگی عادی را برای شهروندان به آرزو تبدیل کرده است، ادامه داد: گرانی مسکن سر به فلک رسیده و انتظار خریدن مسکن برای اقشار ضعیف امروز به یک قرن رسیده‌است که یکی از عوامل افزایش قیمت مسکن افزایش مصالح ساختمانی بود.

وی افزود: اثرگذاری قیمت مصالح ساختمانی در هر متر مربع مسکن ۶٠ درصد، قیمت زمین ٣٠ درصد و سایر هزینه‌ها ١٠ درصد است و مصالح ساختمانی سال گذشته افزایش ١٠٠ درصدی داشت و تنها در یونولیت در چند ماه شاهد افزایش ۴٠٠ درصدی قیمت‌ها بودیم و قیمت فولاد ٩٠ درصد و قیمت شیشه و ماسه ١٠٠ درصد افزایش پیدا کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بسیاری از سازندگان می‌گویند از این افزایش قیمت‌ها کلافه شدند و ساخت مسکن دیگر مقرون به صرفه نیست.

موسوی لارگانی با بیان اینکه تمام حرف‌هایم استناد به سخنان خود آقای فاطمی امین در جلسه استیضاح آبان سال گذشته است، گفت: جنابعالی گفتید که افزایش تولید خودرو خواهیم داشت و قرعه کشی که منشأ رانت و فساد است حذف می‌شود و خودروسازان به دنبال فروش قسطی خودرو و خرید منت مردم هستند و در حال مذاکره با لیزینگ‌ها برای فروش قسطی هستند اما امروز کدام خودروساز به دنبال فروش قسطی است؟ امروز که برای تحویل خودرو در دو سال آینده از مردم پول می‌گیرید و فروش نوبتی را جایگزین قرعه کشی کردید. آقای فاطمی امین به غیر از آینده فروشی که منشأ بحران است شما چه کار کرده‌اید؟
انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید