قیمت جدید مرغ و تخم‌مرغ تثبیت می‌شود

0
قیمت مرغ حداکثر ۷۳ هزار تومان و هر شانه تخم‌مرغ در حدود ۱۰۰ هزار تومان تعیین شد. کارگروه تنظیم بازار وزارت جهادکشاورزی پس از بررسی کارشناسی و توافق با تولیدکنندگان و انجمن‌های مربوطه، قیمت‌های جدید را اعلام کرد که در صورت تثبیت قیمت جهانی نهاده، تا پایان فروردین ۱۴۰۳ ثابت باقی خواهد ماند.

به گزارش نبض صنعت، مسعود امرالهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی گفت: نظر به تورم سالانه و هزینه‌های تبعی تولید کننده؛ هزینه‌های جاری و تولید در سلسله نشست‌های کارشناسی با حضور انجمن‌های مرغ تخم‌گذار، جوجه یک‌روزه و مرغ گوشتی در کارگروه تنظیم بازار وزارت جهادکشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و یافته‌های نهایی با نظر کارشناسان نخبه و عوامل تولید منجر به کشف قیمت نهایی برای سال ۱۴۰۲ شد.

وی افزود: براساس تصمیم کارشناسی، قیمت جوجه یک‌روزه از ۱۵ هزار و ۹۰۰ تا ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان با توجه به متغیرهای کیفی تعیین شد.

امرالهی ادامه داد: تولیدکنندگان در صورت مواجهه با قیمت بالاتر از نرخ مصوب، لازم است برای بررسی و در صورت لزوم رسیدگی و تعزیر فروشگاه، فاکتور کالا را به واحد بازرسی و نظارت استان و شهرستان ارایه کنند.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی قیمت جدید مرغ گرم را کیلویی ۷۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: براساس سیاست دولت مبنی بر تثبیت قیمت نهاده‌ها با تولیدکنندگان توافق شد قیمت مصوب تا ۳۱ فروردین سال ۱۴۰۳ ثابت باقی بماند و در صورت تغییر قیمت جهانی نهاده بالاتر یا پایین‌تر از ۷ درصد، در قیمت مصوب تجدیدنظر شود.

وی افزود: با همکاری ارکان تولید و تصمیم‌گیران، افزایش شیب تولید آغاز شده و انتظار می‌رود ظرف هفته‌های آینده، بازار به ثبات نسبی برسد.

امرالهی با تصریح بر نبود مشکل در صنعت مرغ تخمگذار گفت: در محصول تخم‌مرغ، علاوه بر مصرف داخلی، صادرات هم داشته‌ایم.

وی با اشاره به اصلاح قیمت تخم‌مرغ افزود: براساس توافق صورت گرفته با انجمن مربوطه، قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ درب مرغداری ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان و قیمت مصرف کننده ۵۶ هزار تومان برای سال ۱۴۰۲ تعیین شد. با این حساب قیمت شانه استاندارد یک کیلو و ۸۰۰ گرمی نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی، ملاک فروش تخم‌مرغ را بر حسب وزن محصول اعلام کرد و فروشندگان را به رعایت آن دعوت کرد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید