تولید خودرو با قابلیت تغییر رنگ

0

BMW در نمایشگاه CES امسال محصول جدید خود را با کاور پیشرفته ای به نمایش گذاشته که قابلیت تغییر رنگ دارد.

به گزارش نبض صنعت، تغییر رنگ بیرونی خودرو با فشردن یک دکمه شاید غیر واقعی و شبیه یک داستان علمی تخیلی باشد، اما فناوری دستیابی به این قابلیت، دهه‌هاست در حال توسعه است. تکنولوژی تغییر رنگ بدنه خودرو هنوز به مرحله تولید انبوه نرسیده است.

رونمایی از این تکنولوژی نشان می‌دهد حداقل یک خودروساز در تلاش است تا این فناوری را به ثمر برساند. هنوز نمی‌توان رنگ بدنه خودرو را از قرمز به مشکی یا آبی تغییر داد، اما iX Flow که در نمایشگاه CES امسال معرفی شد، یعنی اولین قدم در این مسیر برداشته شده است.

iX Flow با استفاده از فناوری E Ink، به تغییر رنگ نمای بیرونی خودرو دست یافته است. بی ام و iX را در یک پوشش سفارشی پوشانده که حاوی میلیون‌ها میکروکپسول E است. هر کپسول با رنگدانه‌های سفید با بار منفی و رنگ سیاه با بار مثبت پر شده است، سپس یک میدان الکتریکی باعث می‌شود که رنگدانه‌های سفید یا سیاه در سطح میکروکپسول جمع شوند.

پیشرفت به سبک BMW؛ رونمایی از iX با قابلیت تغییر رنگ

تغییر رنگ خاکستری به سفید ممکن است دستاورد بزرگی به نظر نرسد، اما پالت ساده تغییر رنگ در حال حاضر در دنیای واقعی کاربرد دارد. بی ام و گفته تغییر رنگ خودرو از سفید به خاکستری بسته به فصل می‌تواند به گرم شدن یا خنک شدن فضای داخلی خودرو کمک کند.

انعکاس پرتوهای داغ خورشید در تابستان به نمای بیرونی سفید، می‌تواند به خنک شدن بیشتر کمک کند و در عین حال خورشید زمستانی باعث می شود فضای داخلی خودرو زودتر گرم شود.

پیشرفت به سبک BMW؛ رونمایی از iX با قابلیت تغییر رنگ

فناوری الکتروفورتیک نیز در مصرف انرژی کارآمد است و فقط باید هنگام تغییر رنگ، جریان داشته باشد. BMW این فناوری را برای  مالکان طراحی کرده تا بتوانند هر طور که می‌خواهند، رنگ خودرو را تغییر دهند. BMW هنوز اطلاعاتی از تولید انبوه این خودرو نداده است، اما این ویژگی است که بسیاری از مردم از آن استقبال خواهند کرد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید