تعیین‌تکلیف بسته‌های سرمایه گذاری معدنی تا نیمه نخست امسال

0
مواد معدنی
مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک اعلام‌کرد: بسته های سرمایه گذاری معدنی همه استان ها تا نیمه نخست امسال تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش نبض صنعت، عباس جرجانی اظهار داشت: با توجه به استقبال بالای سرمایه گذاران از اجرای بسته های سرمایه گذاری معدنی در سال گذشته، این اقدام در سال جاری نیز عملیاتی و از ابتدای فروردین تاکنون، بسته های سرمایه گذاری برای معادن سه استان مشخص شده است.

وی ادامه‌داد: روند بررسی بسته های سرمایه گذاری با توجه به نوع معادن موجود در هر استان، انجام و تا پایان شهریور، بسته های سرمایه گذاری به همه استان ها ابلاغ می شود.

مدیر اجرایی طرح احیاء، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک با اشاره به اولویت های مورد بررسی در بسته های سرمایه‌گذاری معدنی، تصریح‌کرد: اولویت نخست تعریف بسته ها، محدوده هایی است که در لایه مزایده وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد. اولویت بعدی، تمرکز روی مواد معدنی استراتژیک، مورد نیاز کشور و نیز مشتری‌طلب است.

وی اضافه‌کرد: اولویت سوم برای تعریف بسته های سرمایه گذاری، معادنی است که می توان برای آنها سرمایه گذار جذب کرد. همچنین، موضوع وجود معادن در فاصله مکانی نزدیک به هم (برای جلوگیری از چندمدیریتی شدن) و دارای توجیه فنی اقتصادی، در این بسته ها مورد توجه است.

میزان تسهیلات فعال سازی معادن کوچک

جرجانی با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی برای فعال سازی معادن کوچک مقیاس، گفت: میزان پرداخت تسهیلات به معادن از طریق صندوق فعالیت‌های معدنی برای بخش حقیقی، تا سقف پنج میلیارد تومان و برای بخش حقوقی، بدون محدودیت است.

وی افزود: پرداخت تسهیلات از طریق صندوق شامل قوانین بانکی مانند نبود چک برگشتی، سفته و بدهی معوقه است و در تلاشیم برای بازگشت معادن به فعالیت، در کارگروه تسهیل از طریق مصوبه کارگروه تسهیل، بخشی از آنها را برطرف کنیم.

راهکار مشکل تامین ماشین آلات

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک خاطرنشان‌کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ منعقد شده با صندوق فعالیت‌های معدنی، معادنی که به دلیل مشکل تامین ماشین‌آلات دچار تعطیلی شده‌اند، می‌توانند فرم‌های خود را برای ما ارسال کنند.

وی بیان‌داشت: همچنین طبق تفاهم نامه مذکور، مقرر شد معادن دارای چالش و مشکل را شناسایی کرده و به صورت ویژه، آن را حل و فصل کنیم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید