وزارت صمت از تولیدكنندگان دوچرخه بیشتر حمایت كند

0
تولید دوچرخه
رئیس انجمن تولیدكنندگان دوچرخه ایران از وزارت صمت خواست كه بین تولیدكنندگان و واردكنندگان تفاوتی قائل شود تا تولیدكنندگان انگیزة بیشتری برای فعالیت پیدا كنند.

به گزارش نبض صنعت، ابوالفضل حجازی اظهار كرد: دوچرخه ارزان‌ترین كالای فعلی نسبت به قیمت سایر وسایل نقلیه است و سلیقه‌های مختلف با هر سن و سالی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰ كارخانه تولیدی و مونتاژ دوچرخه در كشور افزود: یك زمانی بخش وسیعی از دوچرخه به شكل غیرقانونی وارد كشور می‌شد؛ اما الان با سیاست‌های وزارت صمت، داخلی‌سازی قطعات آن با همان كیفیت شروع شده و حتی بهتر از كیفیت خارجی بومی‌سازی می‌شود.

رئیس انجمن تولیدكنندگان دوچرخه ایران گفت: افزایش قیمت دوچرخه در دو سال گذشته شیب خیلی كم و كندی داشته و باوجوداینكه تمامی اجناس افزایش قیمت داشتند؛ اما قیمت دوچرخه آن‌چنان افزایشی پیدا نكرده است.

حجازی قیمت دوچرخه بزرگسال را از ۶ میلیون تا سقف ۵۰ میلیون تومان اعلام كرد و افزود: ۸۰ درصد بزرگسالان معمولاً از سایز ۲۶ دوچرخه استفاده می‌كنند.

وی درباره بدنه آلومینیومی دوچرخه و نحوه قیمت‌گذاری آن گفت: بدنه آلومینیومی دوچرخه توسط قطعه‌سازان طراحی و نمونه‌سازی شده و اگر استانداردهای داخلی را بگیرد قیمت دوچرخه به‌شدت كاهش پیدا می‌كند.

رئیس انجمن تولیدكنندگان دوچرخه ایران با بیان اینكه هم اكنون ۳۱ شركت عضو انجمن دوچرخه ایران هستند اظهار داشت: اعضای انجمن روزبه‌روز در حال افزایش است و همه در حال قانونمندشدن هستند و در مسیر قانونی برنامه ساخت داخلی را دنبال می‌كنند.

حجازی از وزارت صمت خواست كه بین تولیدكنندگان و واردكنندگان تفاوتی قائل شود تا تولیدكنندگان انگیزة بیشتری برای فعالیت پیدا كنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر شركت‌های تولیدی دوچرخه در ایران تحت پوشش انجمن هستند و نظارت می‌شوند ضمن اینكه هر دوچرخه دارای كد تولید كارخانه و موظف به رعایت خدمات پس از فروش نیز می‌باشد.

رئیس انجمن تولیدكنندگان دوچرخه ایران در پایان از شهرداری و ادارات دولتی درخواست همكاری كرد و گفت: شهرداری‌ها می‌توانند خط ویژه برای دوچرخه در نظر بگیرند و ادارات و مجموعه‌های دولتی نیز از كارمندانی كه با دوچرخه وارد محل كار می‌شوند حمایت كنند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید