عمده ماشین آلات نساجی به صورت دست دوم وارد می‌شود

0
صنعت نساجی
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در حال حاضر ماشین آلات صنعت نساجی از خارج وارد می‌شود و از آنجا که قیمت آن نیز بسیار است، تعداد زیادی از این ماشین‌آلات به صورت دست دوم وارد می‌شود و این امر موجب می‌شود که ما نتوانیم صنعت نساجی را نوسازی کنیم.

به گزارش نبض صنعت، علی اکبر کریمی درباره ساخت تجهیزات وماشین آلات صنعتی، گفت: ساخت تجهیزات و ماشین آلات صنعتی در رشته‌های مختلف صنایع موضوعی است که می‌تواند در داخل کشور اجرایی شود به طور مثال تولید انواع ماشین‌های cnc، تولید انواع ماشین‌های پرس و… نمونه‌هایی از این ماشین آلات و تجهیزات است.

کریمی ادامه داد: واردات کامل این ماشین آلات از خارج از کشور به صورت کامل از یک سو ارزی بسیاری دارد و از سوی دیگر مشکلاتی ایجاد می‌کند، بنابراین باید ظرفیت‌هایی ایجاد شود بخشی از این ماشین آلات در داخل تولید و بخش دیگر آن از خارج وارد، و سپس در داخل مونتاژ شوند و با ضمانت و گارانتی‌های مناسب در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد، این اقدام می‌تواند یک باره حجم زیادی از ماشین آلات و تجهیزات را دراختیار ما قرار دهد.

بیشتر بخوانید: نوسازی صنعت نساجی با ماشین آلات دست دوم

بیشتر بخوانید: واردات، قاچاق و تامین مواد اولیه؛ مهمترین چالش‌ صنعت نساجی

وی افزود: در حال حاضر ماشین آلات صنعت نساجی از خارج وارد می‌شود و ازآنجاکه قیمت آن نیز بسیار است، این ماشین‌آلات به صورت دست دوم وارد می‌شود و این امر موجب می‌شود که ما نتوانیم صنعت نساجی را نوسازی کنیم، درحالیکه اگر حمایت‌های مناسب صورت گیرد و قرادادهای مناسب با شرکت‌های معتبر در این حوزه منعقد شود می‌توان بخش‌هایی از ماشین‌آلات موردنیاز این صنعت در داخل تولید و بخش‌هایی نیز از خارج وارد شود و پس از مونتاژ تحویل متقاضیان شوند این اقدام می‌تواند جهشی در توسعه صنعت نساجی ایجاد کند که متاسفانه از این اقدام غافل هستیم و با ادامه این روند نمی‌توان صنعت نساجی را در کشور توسعه داد.

وی با بیان اینکه با تحقق این مهم از یک سو اشتغال و از سوی دیگر تولید رونق می‌گیرد و بخشی از نیاز ارزی کشور نیز حذف می‌شود، اضافه کرد: زمانیکه ماشین آلات موردنیاز صنایع در داخل تولید شود، موضوعاتی مانند تعمیر، تامین قطعات و خدمات پس از فروش نیز به راحتی حل می‌شود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: اکنون برای تعمیر برخی دستگاه هایی باید کارشناسانی از کشورهای اروپایی یا ترکیه یا چین به کشور بیایند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید