تولید فولاد افزایش یافت

0
صنعت فولاد
صنعت فولاد
طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید فولاد میانی بیشترین میزان افزایش تولید در فروردین ماه سال جاری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به خود اختصاص داده است؛ در مجموع تولید انواع اقلام فولادی (جز مقاطع تخت فولادی) افزایشی تولید را تجربه کرده‌اند.

به گزارش نبض صنعت، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد، تولید فولاد میانی کشور در فروردین ماه سال جاری، علاوه براینکه در رتبه دوم بیشترین حجم تولید (پس از آهن اسفنجی) قرار دارد، بیشترین رشد تولید را نسبت به میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته داشته و از تولید دو میلیون و ۸۹۱ هزار تن به سه میلیون و ۶۳ هزار تن رسیده که نشان از افزایش شش درصدی دارد.

فروردین ماه سال جاری، تولید کل محصولات فولادی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یک درصدی و تولید آهن اسفنجی رشد پنج درصدی داشته است.

آهن اسفنجی نیز که در فروردین ماهه سال جاری، سه میلیون و ۴۰۷ هزار تن تولید شده نسبت به سه میلیون و ۲۴۲ هزار تن تولیدی سال گذشته، رشد پنج درصدی تولید را نشان می‌دهد.

در فروردین ماهه سال جاری، ۹۹۷ هزار تن محصولات طویل فولادی تولید شده که نسبت به ۹۶۲ هزار تن تولید در فروردین ماه ۱۴۰۱ حدود چهار درصد بیشتر است.

در نهایت، کمترین میزان رشد تولید را در این مقایسه آماری محصولات فولادی داشته است؛ در فروردین ماه سال جاری، تولید محصولات فولادی نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد یک درصدی داشته و به یک میلیون و ۸۴۸ هزار تن رسیده است. در فروردین ماه سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۸۳۰ هزارتن محصول فولادی در کشور تولید شده بود.

در مقابل تولید مقاطع تخت فولادی در فروردین ماه امسال دو درصد کاهش را نسبت به تولید آن در فروردین ماه ۱۴۰۱ تجربه کرده و به میزان ۸۵۱ هزار تن تولید شده است؛ این در حالی است که در نخستین ماه از سال گذشته ۹۶۲ هزار تن مقاطع تخت فولادی در کشور تولید شده بود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید