اطلاعیه کرمان موتور در مورد شرایط فروش و قیمت‌گذاری محصولات

0
شرکت کرمان موتور امروز اطلاعیه ای را در خصوص شرایط فروش محصولات خود و قیمت گذاری آنها منتشر کرده است که طی آن به دستورالعمل شورای رقابت، شرایط فروش این خودرو و چگونگی این روند پرداخته شده است.

به گزارش نبض صنعت متن اطلاعیه فوق به شرح زیر است:

باتوجه به انتشار مطالب خلاف واقع درخصوص نحوه فروش محصولات شرکت کرمان موتور علی‌الخصوص قیمت های اعلامی شورای رقابت در برخی از رسانه ها در طی چند روز اخیر، بر خود لازم می دانیم به جهت تنویر افکار عمومی و اذهان مشتریان عزیز، توجه شما را به نکات ذیل جلب نماییم:

1- بر اساس مطالب منتشر شده در رسانه ها، شورای رقابت در جلسه مورخ 1402/02/16 برای 4 مدل از محصولات سواری این شرکت قیمت هایی را تعیین نموده است، که مبنای محاسباتی آن ها با واقعیت های امروز کشور مغایرت کامل دارد. یکی از مهمترین مغایرت ها براساس اعلام صریح اعضای محترم شورا در جلسه روز شنبه 1402/02/23، اعمال نرخ ارز 28 هزار و 500 تومانی برای محاسبه قیمت ها بوده که اصولاً بیش از 4 ماه است براساس سیاست های بانک مرکزی، این نرخ ارز برای واردات خودروسازان اعمال نمی گردد و شرکت های خودروسازی می بایست ارز واردات قطعات منفصله خودرو را از بازار متشکل ارزی با نرخ مابین 40 الی 45 هزارتومان تأمین نمایند. لذا بدیهی است که محاسبات قیمت ها می بایست براساس نرخ جاری اصلاح گردد.

2- پس از تاریخ اعلام نرخ های مذکور در رسانه ها به نقل از شورای رقابت، این شرکت هیچگونه اعلام فروش و یا ثبت نامی برای این 4 مدل خودرو نداشته است، و تصویر ایجاد شده مبنی بر فروش محصولات شرکت کرمان موتور براساس قیمت اختیاری یا هر قیمت دیگری کاملاً خلاف واقع است.

3- در صورت ادامه اصرار شورای رقابت بر قیمت های اعلامی که بر مبنای مفروضات اشتباه می باشد، این 4 محصول از چرخه تولید شرکت کرمان موتور حذف خواهند شد، زیرا براساس منطق اقتصادی، تولید و فروش با زیان امکان پذیر نمی باشد.

4- دستورالعمل شورای رقابت صرفاً برای خودروهای سواری بوده و وانت و خودروهای تجاری دیگر را شامل نمی شود. لذا فروش خودروهای تجاری و وانت در اختیار شرکت های خودروساز می باشد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید