گام دوم نوچاد در توسعه اکوسیستم نوآوری

0
عسکر زاده قائم مقام چادرملو
عسکر زاده قائم مقام چادرملو
پس از رونمای از مرکز نوآوری شرکت معدنی و صنعتی چادرملو «نوچاد» در در نمایشگاه پارک علم و فناوری داستان یزد و سیزدهمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنعت فولاد و سنگ آهن ایران در تهران، این مرکز نوآوری در گام دوم بدنبال طراحی و توسعه اکوسیستم توسعه فناوری و نوآوری در چادرملو است.

به گزارش نبض صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت چادرملو، در نشست هم اندیشی توسعه فرآیند عملیاتی مرکز نوآوری «نوچاد» که برگرفته از دو واژه «نوآوری» و «چادرملو» است، دکتر عسکر زاده قائم مقام چادرملو با اشاره به ضرورت بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود در کشور به منظور تقویت بنیه علمی و هماهنگی میان گروههای مرتبط فعال در حوزه دانش بنیان با نوچاد افزود: شناسایی نوآوران و ایده پردازان در مراکز علمی و دانشگاهی، شرکت های دانش بنیان و و افراد خلاق صنعتگر مسیر جذب و بهره گیری از ظرفیت های بی القوه در راستای جهش تولید و اکوسیستم توسعه را هموارتر می سازد . وی توصیه کرد با فعال سازی دبیر خانه نوچاد و پایگاه ثبت ایده ها، نظرات و پیشنهادات، زمینه شناسایی و جذب ایده های نوآورانه در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو فراهم شود.

بر اساس همین گزارش، هدف از راه‌اندازی این مرکز بررسی مسائل و چالش‌های موجود در صنعت فولاد و معدن از مسیر نوآوری و ایده پردازی است. از دیگر اهداف این مرکز حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ارائه خدمات به متقاضیان این حوزه، ارتقاء قابلیت‌ پویایی سازمانی و توانمندسازی مبتنی بر نوآوری به منظور حل مسائل شرکت، توسعه همکاری‌های مرکز نوآوری با شبکه زیست‌بوم نوآوری و مراکز دانشگاهی در داخل و خارج از کشور، ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پرورش ایده‌های نو بر مبنای دانش در قالب شتاب‌دهنده و استودیو استارتاپ است.

گفتنی است چادرملو همواره به عنوان یکی از برترین نقش‌آفرینان در حوزه اقتصاد کشور چشم‌انداز مرکز نوآوری را بر این اصل قرار داده است که برترین ارزش‌آفرین در بخش معدن و صنایع‌معدنی در حوزه زیست‌بوم نوآوری باشد.
از طرفی، مهمترین مزیت چادرملو نسبت به سایر شرکت‌هایی که در زیست‌بوم نوآوری حوزه معدن و صنایع‌معدنی فعال هستند، برخورداری از زنجیره کامل تولید فولاد از ابتدا تا انتهای مراحل تولید است . به عبارتی دیگر این شرکت می‌تواند به طور مستقیم هم در بحث اکتشاف، استخراج، فرآوری، تولید گندله، آهن‌سازی و فولادسازی اثرات قابل‌توجه و تاثیرگذاری در حوزه فناوری و نوآوری داشته باشد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید