قطع برق کارخانه ها باعث گرانی سیمان و فولاد می‌شود

0
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: قطع برق واحدهای تولیدکننده سیمان و فولاد موجب کاهش عرضه و در نتیجه گرانی می‌شود.

سیدجواد حسینی کیا درباره سهمیه‌بندی برق صنایع سیمان و فولاد از ابتدای ماه خرداد، گفت: قطع برق واحدهای تولیدی موجب ایجاد دو مشکل خواهد شد؛ نخست آنکه از آنجاکه عرضه محصولات به بازار کاهش می‌یابد، گرانی ایجاد می‌شود و به تبع آن نارضایتی به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه با قطع برق واحدهای صنعتی پرداخت حقوق کارگران نیز با چالش روبه رو خواهد شد، افزود: از دست رفتن بازارهای صادراتی و از بین رفتن تراز تجاری کشور دومین مشکل ناشی از قطعی برق واحدهای صنعتی است.

بیشتر بخوانید: سهمیه بندی برق صنایع فولاد و سیمان از خرداد

بیشتر بخوانید: رشد ۵.۸ درصدی تولید صنایع با تامین برق در فروردین ۱۴۰۲

وی در تشریح راهکارهای جلوگیری از قطع برق واحدهای تولیدی، توضیح داد: از یک سو باید با مدیریت و جابه‌جایی تعطیلات از قطعی برق این واحدها جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: احداث نیروگاه‌های جدید نیز باید به عنوان دومین راهکار در دستورکار دولت و وزارت نیرو قرار گیرد تا بتوان ظرفیت تولید برق را افزایش داد البته براساس گزارش‌های ارائه شده حدود ۷ هزار و ۷۰۰ مگاوات برق وارد مدار سراسری خواهد شد تا بخشی از ناترازی موجود در این زمینه برطرف شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: دولت و بخش خصوصی باید برای افزایش تولید برق سرمایه‌گذاری‌های مناسب انجام دهند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید