درصد داخلی سازی اتوبوس های برقی افزایش پیدا کند

0
رییس سازمان ملی استاندارد گفت: درصد داخلی سازی تولید اتوبوس ایران‌خودرو دیزل رشد کند و تولیدی باشد که با نوسانات بازار ارز همچنان پایدار و باثبات بماند.

به گزارش نبض صنعت به نقل از ایکوپرس، مهدی اسلام پناه در آیین اعطای نشان استاندارد به اتوبوس برقی ایران‌خودرو دیزل، با بیان این‌که اتوبوس برقی ایران‌خودرو دیزل ضمن ذخیره انرژی به هوای پاک کمک می کند، تاکید کرد: ناوگان شهرداری‌ها و مجموعه‌های بزرگی که مصرف خودروی تجاری دارند، از تولیدات داخلی استفاده کنند.

وی با اشاره به تکلیف رییس دولت مردمی برای تولید اتوبوس برقی گفت: خدا را شاکرم که در این روز فرخنده، وعده ما با همت و کار جهادی بین متخصصان سازمان ملی استاندارد ایران و مهندسان و کارگران تلاشگر مجموعه ایران خودرو دیزل تا پایان اردیبهشت محقق شد و امروز شاهد تولید نخستین اتوبوس برقی استاندارد در کشور هستیم.

اسلام پناه هدف سازمان ملی استاندارد ایران را کمک به رشد تولید کیفی در کشور دانست و گفت: این امکان و شرایط برای سایر بنگاه‌ها فراهم است.

وی ادامه داد: تولید باکیفیت می تواند به افزایش تولید، درآمد، صادرات و تقویت زنجیره تولید بینجامد و به همین دلیل بر این مساله تاکید خاص داریم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری وقتی صحبت از رشد تولید می کنند، تاکید بسیار بر ارتقای کیفیت دارند و مبنا را کیفیت، مرغوبیت و قابلیت رقابت پذیری محصولات در بازارهای داخلی و خارجی می دانند.

وی با اشاره به شعار امسال، تاکید کرد: رشد تولید ممکن نیست مگر این‌که ما مقیاس اقتصاد تولیدمان را کیفی و گسترش دهیم و این به معنای عبور از مرزهاست.

اسلام پناه تولید اتوبوس برقی را مصداقی از توان بالقوه تولید خودروی برقی در کشور دانست و افزود: کشورهای مختلف جهان به سمت رشد تولید خودروی برقی و هیبریدی حرکت کرده اند.

گفتنی است، در پایان این مراسم که با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و تعدادی از مدیران سازمان استاندارد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، نشان ملی استاندارد به نخستین اتوبوس برقی ساخت داخل اعطا شد و اسلام پناه نشان ملی استاندارد را بر روی این اتوبوس الصاق کرد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید