رقابت نابرابر کالای وارداتی با تولید کنندگان ایرانی

0
دبیر انجمن لوازم صوتی و تصویری گفت: تولید کنندگان در یک رقابت نابرابر کالاهای تولید داخل ومحصولات مشابه که از طریق قاچاق وارد می شود، قرار گرفته اند.

به گزارش نبض صنعت، علیرضا شهیدی دبیر انجمن لوازم صوتی و تصویری گفت: تولید کنندگان در یک رقابت نابرابری قرار گرفته اند، یعنی رقابتی بین محصولات تولید داخل با محصولاتی که به وفور به کشور وارد می‌شود.

وی گفت: به هرحال هر نوع قاچاقی که در کشور ایجاد می‌شود، واریزی هایشان از طریق بانک‌ها صورت می‌پذیرد. یعنی برای وارد کردن کالا‌های قاچاق یکسری واریز‌ها انجام می‌شود و قطعا شماره کارتی برای این مورد وجود دارد. درنتیجه بانک مرکزی به راحتی می‌تواند این موارد را رصد کند.

شهیدی گفت: یکی از راه‌های بسیار موثر، بررسی حساب همین گونه افراد است که می‌توانند قاچاقچیان را شناسایی کنند. از سوی دیگر هم می‌توانند مرز‌ها و مبادی غیر رسمی و روش‌های غیر قانونی را شناسایی کنند. همچنین مرز‌هایی که توسط قاچاق چیان دور زده می‌شود، می‌توانند مورد ارزیابی قرار دهند.

به گفته وی، یعنی دولت می‌تواند واردات غیر قانونی را با روش‌های مختلف شناسایی کند و تمامی این موارد قابل کنترل هستند. اما عمدتا راه مناسب برای شناسایی قاچاقچیان همان کنترل حساب‌های بانکی است.

دبیر انجمن لوازم صوتی و تصویری گفت: مدتی است نمی‌گذارند لوازم خانگی به ایران قاچاق شود برای همین کارخانجات ایران قیمت محصولاتشان را خیلی بالا برده اند. از سوی دیگر هم کیفیت محصولات پایین آمده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید