عارضه یابی معادن غیرفعال را پیگیر هستیم

0
سرپرست دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: عارضه یابی معادن غیرفعال را پیگیریم و درصدد رفع این موارد هستیم.

به گزارش نبض صنعت، مهدی حمیدی درخصوص اقدامات انجام شده در بحث فعال سازی معادن افزود: معادن غیرفعالی که بهره بردار دارند ، امسال عارضه یابی می شوند و درتلاش هستیم مواردی از جمله تامین ماشین آلات ، معارضان و بحث کمیته تعامل را حل کنیم.

وی گفت: معادن فاقد بهره بردار که در اختیار وزارت صمت است ، سال گذشته در دو نوبت به مزایده گذاشته شد و اکنون در مرحله بازگشایی پاکت هاست.

به گفته سرپرست دفتر بهره برداری معادن وزارت صمت تا پایان تابستان ۱۴۰۲ همهء ۱۲ هزار معدنِ دراختیار وزارت صمت ، ازطریق مزایده عمومی به متقاضیان واگذار می شود.

وی همچنین از رعایت ماده ۸۳ آئین نامه اجرای قانون معادن برای نخستین بار خبر داد و افزود: طبق این آئین نامه اگر محدوده و معادنی ۲ بار در مزایده مطرح شود و فاقد متقاضی باشد، این موارد نیز در پایگاه اینترنتی وزارت صمت اعلام می شود و علاقمندان به سرمایه گذاری در این حوزه می توانند برای ثبت درخواست فعالسازی این محدوده ها و معادن اقدام کنند.

حمیدی در ادامه گفت: سال گذشته فعالسازی معادن در دو مقوله احیا و واگذاری انجام شد و حدود هزار معدن از طریق مزایده به متقاضیان واگذار شد.

به گفته وی؛ حقوق دولتی برای نخستین بار به صورت الکتریکی محاسبه و برای همه معادن ابلاغ شد که درپی آن همه مطالبات دولت وصول شد.

سرپرست دفتر بهره‌برداری معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین درخصوص اعلام ضرایب حقوق دولتی در سال ۱۴۰۲ نیز اعلام کرد: امسال حقوق قطعی ۱۴۰۱ را داریم که براساس رای شورای عالی معادن، همان ضرایب ۱۴۰۱ محاسبه می شود و این شورا تصمیم دارد، خردادماه موضوع ضرایب حقوق دولتی در سال ۱۴۰۲ را اعلام کند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید