حبوبات بسته بندی ۲۵ درصد گران فروشی می‌شود

0
قیمت حبوبات

دبیر کل اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه در زمینه حبوبات گران فروشی می شود، گفت: حبوبات بسته بندی حدود ۲۵ درصد بالاتر از قیمت واقعی خود به فروش می‌رسد.

به گزارش نبض صنعت، قاسم علی حسنی دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی اظهار داشت: قیمت حبوبات بسته بندی شده به ویژه در فروشگاه های زنجیره ای با قیمت های بالایی به فروش می رسد که بسیار بالاتر از قیمت واقعی و حتی قیمت جهانی است.

وی افزود: فاصله قیمت واقعی  این محصول با قیمت بسته بندی، حدود 25 درصد است که دریافت این مبالغ توسط واحد های بسته بندی منطقی نیست؛ از طرفی این شرکت ها حبوبات را به جای بسته های یک کیلوگرمی در بسته های 900 گرمی عرضه می‌کنند.

دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی به تسنیم گفت: از دستگاه های مربوطه بار ها خواسته ایم اوزان حبوبات اصلاح شود و به صورت رند نیم و یک کیلوگرم در بازار عرضه شود اما تغییری ایجاد نشده است و حبوبات با قیمت گران تر از قیمت های واقعی و از طرفی 10 درصد با وزن کمتر به فروش می رسد.

وی تصریح کرد: این اوزان نامتعارف در محصولات دیگری نیز باب شده است و به طوری که رب گوجه فرنگی در بسته های 800 گرمی عرضه می شود که از نظر ذهنی کم فروشی به حساب می آید، زیرا مردم این محصولات را با حساب کالایی یک کیلوگرمی خریداری می کنند.

حسنی با بیان اینکه  در بخش حبوبات گران فروش صورت می گیرد گفت: قیمت حبوبات در بازار کشورمان بیشتر از قیمت های جهانی است و با احتساب هزینه وارد کننده، سورت و بسته بندی نباید با قیمت های فعلی در بازار فروخته شود.

وی گفت: اختلاف فاحشی میان قیمت حبوبات بسته بندی و فله به وجود دارد که از دولت تقاضا می شود برای رفع این مشکل اقدام می کند.

قیمت های عجیب حبوبات بسته بندی دربازار

بر اساس مشاهدات میدانی لپه در بسته 900 گرمی70 تا 85 هزار تومان، نخود در بسته 900 گرمی 50 تا 60 هزار تومان، عدس در بسته 900 گرمی 60 تا 65 هزار تومان و لوبیا 60 تا 70 هزار تومان به فروش می رسد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید