فاصله قیمت تولیدکننده و مصرف کننده حداکثر 30 درصد می شود

0

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: فاصله قیمت تولیدکننده و مصرف کننده در کالاها حداکثر 30 درصد می شود.

به گزارش نبض صنعت، محمدصادق مفتح اظهار داشت: درج قیمت تولید کننده بر روی کالا‌ها از حدود یک ماه پیش آغاز شده و هر هفته به فهرست کالا‌ها اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: کالا پس از تولید، فرآیند توزیع را طی می کند و پس از آن، بحث خرده فروشی است که هزینه های مستقل از هم دارند و در فاصله بین قیمت کارخانه تا مصرف کننده نهایی، این 2 هزینه به آن تعلق می گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه مسافت واحدهای تولیدکننده تا مراکز توزیع و مصرف، متفاوت است، اعلام یک قیمت واحد برای مصرف کننده، دقیق نیست و این روش می توانست برخی گران فروشی ها و تخلفات در لایه های توزیع و یا خرده فروشی را ایجاد کند.
مفتح افزود: قیمت تولید کننده مبنای قیمت را از درب کارخانه قرار می دهد و با توجه به بُعد مسافت و نوع کالا بین 20 تا 30 درصد به قیمت تولید کننده افزوده می شود.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فاصله قیمتی بین تولیدکننده ها و خرده فروشی ها در مورد کالاهای مصرفی تا 20 درصد و کالاهای سرمایه ای تا 30 درصد خواهد بود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید