تخصیص سهم 40 درصدی از معادن بزرگ به ساکنین مناطق معدنی

0

وزیر صمت از سهامدار شدن مردم مناطق معدنی در معادن بزرگ این نقاط خبر داد.

سید رضا فاطمی امین پیش از ظهر امروز در آئین شروع به کار معدن کرور کرمان، عدالت را موضوع محوری دولت سیزدهم دانست و گفت: بنای ما این است که مردم مناطقی که معادن بزرگ در آنجا قرار دارد، سهامدار آن معادن باشند، لذا هر چه سریعتر استاندار کرمان و مسئولین مربوطه مدلی برای واگذاری ۴۰ درصد سهام این معدن به مردم را تعریف کنند.
وی ادامه داد: مردم منطقه باید در معادن و کارخانه ها به کار گرفته شوند و آموزش های لازم به مردم داده شود.

رشد 7 میلیارد دلاری دارایی شرکت ملی مس

همچنین اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت ملی مس در این مراسم اظهار داشت: میزان اکتشاف شرکت ملی صنایع مس ایران در این مدت کوتاه بیش از ۴.۲ میلیارد تن رسیده است که با این اکتشافات بیش از ۷ میلیارد دلار به دارایی های این شرکت اضافه شد.
وی افزود: بیش از ۱۵ دستگاه جدید برای حفاری های عمیق خریداری شده است و تا پایان اردیبشهت همه آنها به ایران انتقال پیدا می کنند.
مدیرعامل شرکت ملی مس از استفاده از سیستم هوشمند ابر الکترونیکی جهت اکتشاف پهنه معادن خبر داد و تصریح کرد: تا شب گذشته ۱۲۳ هزار تن صادرات داشتیم این درحالی است که در سال گذشته ۱۲۲ هزار تن بوده و امیدواریم میزان صادرات امسال را به ۱۵۰ هزار تن برسانیم.
وی از فروش ۲۵۵ هزار تن مس در بورس تا روز گذشته خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم امسال برای اولین بار به ۳۰۰ هزار تن برسد.
سعدمحمدی به افتتاح سه کارخانه جدید شامل معدن و کارخانه کنسانتره درآلو و دره زار و فلوتاسیون سرباره های ذوب در بهار سال آینده اشاره کرد و افزود: میزان سرمایه گذاری در این سه طرح بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان است.
وی با تشریح وضعیت معدن کرور گفت: فعالیت در این محدوده از حدود چهار ماه قبل آغاز شده و تاکنون ۳.۷ کیلومتر از جاده آن احداث شده است و حدود ۱۶ کیلومتر مابقی آن نیاز به حفاری دارد.
مدیرعامل شرکت مس افزود: با راه اندازی این معدن سالانه بیش از 2 هزار میلیارد تومان گردش مالی برای این منطقه اتفاق می افتد.
وی از کشف 5 محدوده جدید در منطقه قلعه گنج خبر داد و گفت: چند پروژه ورزشی و فرهنگی در راستای مسئولیت های اجتماعی در منطقه جنوب استان اجرا خواهیم کرد.
سعدمحمدی، سرمایه گذاری در مس را یکی از بهترین سرمایه گذاری ها در دنیا دانست و گفت: باتوجه به اینکه ۳۵ درصد خودروهای جهان در چند سال آینده برقی خواهند شد و مصرف مس در هر خودرو از چهار کیلوگرم به ۸۹ کیلوگرم اضافه خواهد شد و همچنین میزان مصرف انرژی برق در جهان از ۲۰ درصد فعلی به ۵۱ درصد می رسد و مهمترین عنصر برای تحقق این استراتژی مس است لذا مصرف مس در دنیا تضمین شده است.
انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید