تحقیق و تفحص از خودروسازان در جریان است

0

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: برای بهبود کیفیت خودرو‌های داخلی ضرب الاجل تعیین می‌شود اما چرا این خودروهای بی‌کیفیت و ارابه مرگه تا به امروز شماره گذاری شده اند؟

به گزارش نبض صنعت، علیرضا سلیمی درباره کیفیت خودرو‌های تولید شده توسط خودروسازان داخلی، اظهار داشت: کار‌های خوبی توسط خودروسازان داخلی انجام شده و منکر آن نیستیم، اما واقعیت این است که هنوز با استاندارد‌های روز دنیا فاصله دارند و باید هر چه سریعتر این فاصله پر شود.

وی با بیان اینکه خودروسازان باید تحرک بیشتری در حوزه ارتقا کیفیت داشته باشند، گفت: به چه دلیل خودروی صفر کیلومتری که تحویل مشتری داده شده پس از مدتی خودروساز اعلام می‌کند این نقص‌ها را دارد؟ در همین تصادف زنجیره‌ای اخیراً چند نوع خودروی داخلی بودند که ایربگ هیچ کدام باز نشد. آیا نباید اینجا سوال کرد که علت این مسئله چیست؟ این واقعیتی است که مردم در بحث خودرو‌های داخلی با آن مواجه هستند و به چشم دارند این نقایص را می‌بینند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه موضوع تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس کلید زده شده است، توضیح داد: مجلس به این موضوع به صورت جدی ورود کرده و جلسات متعددی در این مدت کوتاه روی کار آمدن وزیر صمت داشته است. یکی از محور‌های مطرح در تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، موضوع کیفیت است که مجلس آن را کلید زده و با جدیت آن را دنبال می‌کند و به زودی گزارش آن به صحن علنی آن ارائه شود. البته قول‌هایی داده شده و امیدواریم در این دولت به این وعده‌ها و قول‌های داده عمل شود.

سلیمی درباره خودرو‌هایی که به علت ناقص بودن، مدت هاست در پارکینگ خودروسازان مانده اند نیز گفت: به دلیل نبود قطعات و تامین آن تعداد زیادی خودرو معطل مانده و این برای افکار عمومی سوال است و توضیحی هم در این زمینه داده نمی‌شود که این قطعه چیست و آیا امکان تولید آن در داخل فراهم نبوده؟ اخیرا سازمان بازرسی هم به این موضوع ورود پیدا کرده است.

وی افزود: یک مسئله‌ هم مربوط به سازمان استاندارد است که چرا در گذشته این سازمان کوتاهی کرده و اجازه شماره گذاری به این خودرو‌ها را داده است. برای آینده در خصوص کیفیت خودرو‌های داخلی ضرب الاجل تعیین می‌شود، اما چرا این خودروی بی‌کیفیت و ارابه‌های مرگ تا به امروز شماره گذاری شده است؟ این سوال توسط سازمان استاندارد بی پاسخ باقی مانده و امیدورام به این موضوع هر چه سریع‌تر پاسخ روشنی داده شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید