بودن یا نبودن ایربگ تاثیری در عملکرد خودرو دارد؟

0
رئیس کمیته صنعت مجلس گفت: از یک سو خودروسازان، به دلیل نبود ACU (مدار الکترونیکی کنترل کننده ایربگ) خودروها را به مردم تحویل نمی‌دهند و از سوی دیگر به نظر می‌رسد ACUهای استفاده شده در خودروها عمل نمی‌کند، خودروسازان باید به این پرسش پاسخ دهند که اگر خودروهای تصادف بهبهان ایربگ داشتند، چرا عمل نکردند؟

به گزارش نبض صنعت، رضا تقی پور درباره باز نشدن کیسه هوای خودروهای حاضر در تصادف بهبهان، گفت: خودروسازان باید از طریق قوه قضائیه تحت پیگرد قانونی قرار گیرند زیرا این شرکت‌ها ادعا می‌کنند که خودروهای تولیدی دارای ایربگ هستند اما در تصادف بهبهان این کیسه‌های هوا باز نشد.

وی افزود: نکته مهم در این زمینه آن است که خودروسازان مطرح می‌کنند که یکی از علل اصلی عدم تحویل خودرو به مردم و انباشت خودروها در کف پارکینگ‌ها، نبود قطعه ACU (مدار الکترونیکی کنترل کننده ایربگ) است.

وی اضافه کرد: از یک سو خودروسازان، به دلیل نبود ACU، خودروها را به مردم تحویل نمی‌دهند و از سوی دیگر به نظر می‌رسد ACUهای استفاده شده در خودروها عمل نمی‌کند، خودروسازان باید به این پرسش پاسخ دهند که اگر خودروها ایربگ داشتند، چرا عمل نکردند؟

وزارت صمت خودروسازان را بابت باز نشدن ایربگ خودروهای تصادف بهبهان جریمه کند

وی درباره وظیفه سازمان استاندارد در این زمینه نیز توضح داد: از آنجا که سازمان استاندارد باید با مکانیزمی درست بر رعایت استاندارد تولید خودرو نظارت کند، باید به این پرسش پاسخ دهد که اگر این سازمان بر تولید خودرو نظارت داشته، چرا کیسه هوای خودروهای حاضر در تصادف بهبان عمل نکرده است؟

رئیس کمیته صنعت مجلس تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به عنوان صادرکننده پروانه تولید خودروسازان، مطابق با سازوکارهایی که در این مجوزها پیش بینی شده، جریمه‌هایی برای خودروسازان در نظر گیرد تا از بروز تخلفات مجدد جلوگیری شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید