واردات قطعات بی‌کیفیت لوازم خانگی به بهانه رقابت با خارجی ها

0
لوازم خانگی
لوازم خانگی

در شرایطی که واردات لوازم خانگی به کشور ممنوع است، استفاده از برخی قطعات بی کیفیت وارداتی برای تولید لوازم خانگی در کشور انتقاد مجلسی ها را به همراه داشته است.

به گزارش نبض صنعت، هرچند از سال 97 تاکنون واردات لوازم خانگی ساخته شده به کشور ممنوع است اما تولیدکنندگان می توانند نسبت به واردات قطعات مورد نیاز برای تولید لوازم خانگی در کشور اقدام کنند.

در این میان، کیفیت پایین برخی لوازم خانگی ایرانی و قیمت بالای آن، گلایه مردم و مشتریان را به همراه داشته است. در همین حال، واردات و استفاد از قطعات بی کیفیت خارجی در تولید لوازم خانگی داخلی نیز باعث انتقاد نمایندگان مجلس شده است.

محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در این مورد گفت: پذیرفتنی نیست که قطعات بی‌کیفیت لوازم خانگی خارجی به بهانه رقابت با شرکت‌های بزرگ دنیا به کشور وارد شود.

وی با اشاره به قاچاق برخی قطعات لوازم خانگی از مبادی رسمی و غیر رسمی اظهار داشت: ادعا می‌شود که قاچاق از مبادی رسمی صورت نمی‌گیرد. این در حالی است که این قاچاق به عناوین مختلف تحت عنوان ته لنجی  و همچنین از طریق مرزنشینان و … وارد کشورمان می‌شود.

وی افزود:‌ دو سفر از سوی اعضای کمیسیون اصل ۹۰ برای بررسی موضوع قاچاق به مبادی گمرکات کشور صورت گرفته تا وضعیت را از نزدیک مشاهده کنند. این در حالی است که وضعیت ورود قاچاق به کشورمان بسیار غم‌انگیز است چرا که به وفور هرگونه جنس و کالایی که بخواهید می‌توانید مشاهده کرده و تولیدات کشورهای مختلف را خریداری کنید.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ ما از یک طرف شعار حمایت از تولید داخل را سر می‌زنیم و از سوی دیگر در سیاست‌گذاری‌ها به صورت شایسته اقدام نمی‌کنیم.

نقدعلی ادامه داد: پذیرفتنی نیست که قطعات بی‌کیفیت لوازم خانگی خارجی را به این بهانه که با شرکت‌های بزرگ دنیا که بازار را تصاحب کرده‌اند، رقابت کنیم وارد کشور کنیم.

وی گفت: اگر بنا باشد در صنعت لوازم خانگی به خودکفایی برسیم این کار با شعار تحقق پیدا نمی‌کند بلکه بایستی  این موضوع به صورت دقیق عملیاتی شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای خودکفایی در صنعت لوازم خانگی باید تلاش کنیم عمده قطعات تولیدی لوازم خانگی در داخل کشورمان تهیه و ساخته شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید