قطار تغییرات جاده مخصوص در ایستگاه دوم/مدیرعامل جدید ایران خودرو کیست؟

0

پس از تغییر مدیرعامل سایپا طی 10 روز گذشته، قطار تغییرات مدیریتی خودروسازان بزرگ جاده مخصوص به ایستگاه دوم خود نزدیک شده و مدیرعامل جدید ایران خودرو به زودی سکان اداره این خودروسازی را در دست خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار نبض صنعت، مهدی خطیبی به عنوان مدیرعامل جدید ایران خودرو توانسته اعتماد فاطمی امین وزیر صمت را به خود جلب کند و تا این لحظه به عنوان گزینه نهایی مدیریت ایران خودرو انتخاب شده است.

مدیرعاملی ریگان خودرو، مدیریت فروش ‎ایران خودرو، مدیر عاملی شرکت لیزینگ ایران خودرو و مدیرعاملی شرکت توسعه تجارت و خدمات خودرو از جمله سوابق کاری خطیبی به عنوان جایگزین فرشاد مقیمی در ایران خودرو است.

خطیبی که برخی، جنبه واردات را در سوابق وی پررنگتر از تولید می دانند، در برخی شرکت های فعال در صنعت و واردات خودرو از جمله پارسیان موتور(نماینده انحصاری فیات در ایران)، پرشیا خودرو، ایرتویا، نگین خودرو، لیزینگ ایرانیان و تعاونی اعتبار ایران خودرو به عنوان رییس یا عضو هیات مدیره فعالیت داشته است.

هرچند انتخاب مدیرعامل ایران خودرو باید با رأی هیأت مدیره صورت گیرد اما این بار هم مانند همیشه، وزیر صمت و البته برخی نزدیکان وی نظر اصلی را در مورد انتخاب مدیرعامل جدید این گروه خودروسازی می دهند. در عین حال، گفته می شود صورتجلسه تعیین اعضای هیات مدیره نیز در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به امضا رسیده است.

بر این اساس، حضور علی شیخ زاده در هیأت مدیره ایران خودرو نیز یکی از مسائلی است که تاکنون به قطعیت خود نزدیک شده است.

از سوی دیگر با سکانداری تیموری در سایپا طی دو هفته گذشته، حالا بحث تغییر مدیریت شرکت پارس خودرو نیز مطرح شده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید