معادن کشور حداقل به ۲۰ هزار دستگاه ماشین آلات نیاز دارند

0
معدن
معدن

رئیس کمیسیون معادن اتاق ایران گفت: معادنی که پروانه‌ بهره برداری و اکتشاف دارند و بتوانند به صورت متعادل کار کنند، دست کم به ۱۵ تا ۲۰ هزار دستگاه ماشین آلات نیاز دارند.

به گزارش نبض صنعت، ابراهیم جمیلی اظهار داشت:​ عمر ماشین آلات معدنی حدود ۱۸ سال است و از آنجایی که در معدن کار می‌کنند استهلاک بسیار بالایی دارند و هر قدر بتوانیم عمر ماشین آلات را کاهش دهیم در بهره وری معدن و کاهش قیمت محصولات معدنی بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته، کمتر از 2 هزار دستگاه ماشین آلات وارد کشور شده است، اضافه کرد: از سه ماه پیش که کمیسیون معادن اتاق ایران، تجدید انتخابات شد پیشنهاد کردیم که نیاز‌های معادن به ماشین آلات تامین شود.

جمیلی با بیان اینکه در شرایط فعلی برای هر معدن با توجه به ویژگی‌هایی که دارد اجازه می‌دهند که ماشین آلات وارد کند، گفت: اگر طرح جامع داشته باشیم و بتوانیم ماشین آلات خود را به صورت انبوه تامین کنیم، معدن داران می‌توانند با سازندگان داخلی قرارداد ببندند تا به تعدادی که می‌توانند به صورت انبوه تولید کنند.
رئیس کمیسیون معادن اتاق ایران افزود: تولیدکنندگان داخلی قادر نیستند همه نیاز‌های ما را چه در تعداد و چه در نوع، تامین کنند.
وی با اشاره به اینکه موافق مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مبنی بر واردات ۱۰ هزار دستگاه ماشین آلات سنگین در سال آینده است، گفت: حتی این مقدار هم کافی نیست.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید