چند شرکت با فروش بیش از یک میلیارد دلار در ایران وجود دارد؟

0

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: در اقتصاد ملی راهی جز تقویت، حمایت، پشتیبانی و رفع موانع برای پیشتازان و پیشرانان اقتصاد ملی و توجه به مزیت‌هایمان نداریم.

به گزارش نبض صنعت، مهدی صادقی نیارکی در بیست‌وچهارمین همایش شرکت‌های برتر ایران اظهار داشت: آمار ۵۰۰ و ۱۰۰ شرکت برتر ایران نشان می‌دهد مجموع فروش ۱۰۰ شرکت برتر، حدود ۴۵ درصد تولید ناخالص ملی را تشکیل می‌دهد در حالی که با در نظر گرفتن ۵۰۰ شرکت برتر این آمار به ۵۲ درصد بود.

صادقی نیارکی افزود: ارزش افزوده ۵۰۰ شرکت برتر ۲۰ درصد GDP و ۱۰۰ شرکت برتر ۱۸ درصد GDP کل کشور را تشکیل می‌دهد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: اقتصاد کشورها توسط شرکت‌ها ساخته می‌شود و این شرکت‌های بزرگ هستند که اقتصاد ملی، منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را می‌سازند و تصویر بیرونی اقتصاد کشور را در دنیا مشخص می‌کنند و در نهایت می‌توانند شاخص‌های زندگی افراد حاضر در آن جامعه را تغییر دهند.

صادقی نیارکی تصریح کرد: در اقتصاد ملی ما تقریبا به اندازه انگشتان دست یا حتی بیشتر، شرکت با فروش بیش از یک میلیارد دلار وجود دارد. در اقتصاد ملی راهی جز تقویت،حمایت، پشتیبانی و رفع موانع برای پیشتازان و پیشرانان اقتصاد ملی و توجه به مزیت‌هایمان نداریم.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه ایران جزو ۵ رتبه اول فارغ التحصلان دانشگاهی در دنیا است، تصریح کرد: ناچاریم توجه بیشتری به صنایع ساخت محور داشته باشیم زیرا چالش امروز کشور استفاده از متخصصان و فارغ التحصیلان است بنابراین باید شکاف ۳۰ درصدی بین GDP و ارزش افزوده را به این سمت هدایت کنیم.

وی با اشاره به قانون حداکثر استفاده از توان تولید اظهار کرد: مسئله رتبه بندی در این قانون به صراحت ذکر شده است. این امتیاز می‌تواند به عنوان اعتباری برای این شرکت‌ها در اقتصاد کشور شناخته شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید