سازمان استاندارد بیانیه داد: گندم های وارداتی، سرب غیرمجاز ندارند

0
واردات گندم
سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: طبق نتایج آزمایش‌های انجام شده بر روی گندم‌های وارداتی از روسیه، هیچ گونه مغایرتی از لحاظ باقی‌مانده سرب غیرمجاز در این محموله با میزان مجاز و استاندارد دیده نشده است.

به گزارش خبرنگار نبض صنعت، سازمان ملی استاندارد با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «در مورد واردات گندم آلوده به سرب خارج از بیشینه حد مجاز استاندارد به استحضار عموم می رساند هیچ گونه معایرتی از لحاظ باقیمانده سرب غیرمجاز در این محموله دیده نشده است.

طبق نتایج نمونه برداری و آزمایش‌های انجام شده، کیفیت گندم وارداتی مورد تایید است و هیچ گونه مغایرتی از لحاظ باقی‌مانده سرب غیرمجاز در این محموله دیده نشده است.

بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۴ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کیفیت مواد و کالاهای وارداتی بر حسب ضرورت و اولویت و توجه به مسائل سلامت، ایمنی، بهداشتی، زیست‌محیطی و اقتصادی باید با استانداردهای ملی یا استانداردهای معتبر و ضوابط فنی مورد قبول سازمان ملی استاندارد منطبق باشد.»

بیشتر بخوانید: محموله گندم با آلودگی شدید به سرب وارد کشور شد/خالی بودن سیلوها؛ دلیل واردات

بیشتر بخوانید: واکنش سازمان استاندارد به محموله گندم های سُربی: استاندارد است

چند روز پیش، مژگان پورمقیم رئیس آزمایشگاه کنترل و کیفیت سازمان غذا و دارو با تایید ترخیص محموله گندم وارداتی آلوده به سرب از روسیه، گفته بود: مجوز ترخیص این محموله موقتی است و صرفا به دلیل آنکه سیلوهای گندم کشور خالی است، اجازه ترخیص به آن داده شده است.

وی البته تاکید کرد: این گندم آلوده هنوز وارد چرخه مصرف مردم نشده است.

محمدرضا مرتضوی، رئیس هیات مدیره کانون صنایع غذایی نیز که قبلا از ترخیص یک محموله گندم آلوده به میزان بالای سرب از روسیه خبر داده بوده، بعد از چند روز در این مورد گفت: طبق مستنداتی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران ارائه شده است، میزان سرب موجود در گندم های وارداتی در حد استاندارد و طبیعی است و مجوزهای لازم برای مصرف انسانی گندم ها اخذ شده است.

سازمان استاندارد پیشتر نیز طی نامه ای به مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان اعلام کرد که این گندم ها قابل مصرف اند.

طبق اعلام سازمان استاندارد، بر اساس نتایج آزمون انجام شده، محموله گندم وارداتی از روسیه از نظر کیفیت و سلامت مطابق با استانداردهای ملی ایران است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید