مدیرعامل ذوب آهن استعفا کرد/رخصتی سرپرست شد

0

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان پس از 3.5 سال مدیریت در این شرکت فولادسازی استعفا کرد و رخصتی به عنوان سرپرست این شرکت منصوب شد.

به گزارش نبض صنعت، با پذیرش استعفای منصور یزدی زاده از مدیرعاملی ذوب آهن اصفهان، ایرج رخصتی عضو و رئیس هیئت مدیره شرکت نسوز ایران از شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ شستا و مشاور عالی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در امور اجرایی با حکم صادر شده از سوی غلام رضا سلیمانی مدیرعامل شرکت صدر تامین به عنوان سرپرست ذوب آهن اصفهان منصوب شد.

رخصتی که دارای مدرک تحصیلی کارشناس ارشد مدیریت برنامه ریزی و کارشناسی مهندسی برق است از سال 73 در ذوب آهن اصفهان در سمت های مختلف فعالیت کرده است.

وی در سوابق کاری خود سمت هایی همچون معاون خرید شرکت ذوب آهن اصفهان، مدیرعامل شرکت تارابگین، مدیر ارشد HSE ذوب آهن اصفهان، مدیر ارشد اجرایی این شرکت را تجربه کرده است.

متن استعفای یزدی زاده

یزدی زاده طی نامه‌ای به مدیرعامل سرمایه‌گذاری صدر تامین با موضوع درخواست استعفا نوشت: نزدیک به ۲۸ سال توفیق خدمتگزاری به مادر صنعت نصیب این حقیر شد تا همیشه منت این مجموعه عظیم ملی با پشتوانه شهدای گرانقدر و کارکنان نجیب و دوست داشتنی بر سر من باشد و تا عمر دارم قدردان خداوند و همه کسانی باشم که این فرصت را فراهم کردند.

زمانی که مسئولیت سنگین مدیرعاملی بر دوشم گذاشته شد، شرکت ناشی از موارد متعدد در شرایط مطلوب اقتصادی و تولیدی قرار نداشت. زیان انباشته دو هزار میلیارد تومانی، شمولیت ماده ۱۴۱، توقف تمام پروژه ها، بحران بی آبی، موجودی مواد اولیه در کمترین مقدار و شرکت در آستانه خوردن چوب حراج قرار گرفته بود.

امروز ذوب آهن در مسیر منطقی با چشم انداز روشن برای فتح قله های موفقیت در خور شأن نام و جایگاه قرار گرفته است. تولید محصولات استراتژیکی چون ریل، ثبت چهار سال پی در پی رشد تولید و سودی که منجر به خروج از زیان انباشته و ثبت سود انباشته هزار میلیاردی در پایان سال ۹۹ (و پیش‌بینی سود دست کم ۲ هزار میلیارد تومانی در پایان ۱۴۰۰) و انتقال نماد ذوب از فرابورس به بورس شد و می رود تا رکورد تولید چدن در پایان سال در تاریخ این شرکت سراسر افتخار شکسته شده و به عدد بی‌سابقه مرز ۲۸۰۰ میلیون تن برسد آن هم در سالی که انواع مشکلات ناشی از کمبود آب و برق و گاز و مواد اولیه فشار را بر این شرکت حفظ کرد.

راهبری شرکت معظم چون ذوب‌آهن نیازمند حمایت سهامدار اصلی در تادیه مطالبات از صندوق فولاد، توجه به مشکلات تأمین مواد اولیه، ایجاد فضای آرام به دور سر گونه حاشیه و دغدغه و شایعات است که متاسفانه طی چند ماه گذشته نه تنها اقدام در خور توجهی در این خصوص معمول نشده بلکه به دلایلی که نمی‌دانم، شرایطی رقم خورد که تداوم آن به هیچ وجه به سلاح شرکت بزرگی چون ذوب‌آهن نیست.

افراد متعددی به عنوان جانشین مدیریت در راه ورود به شرکت قرار گرفتند که هیچ گاه نه تایید و نه رد شدند و نه مدیریت فعلی ابقا شد! اگرچه تغییر لازمه هر مجموعه ای است و می تواند منجر به رشد آن شود و از اختیارهای سهامدار اصلی برای این منظور است ولی نیازمند ساز و کار و رفتار حرفه‌ای مختص خود است.

بنابراین ضمن احترام به تصمیم وزارت متبوع، سهامدار عمده، شستا و هلدینگ صدر تامین و به منظور پرهیز از هرگونه آسیب به شرکتی که ارزشمندتر از جان خود می دانم، تداوم این شرایط را به هیچ وجه به صلاح نمی دانم و تقاضای استعفا از هیات مدیره و مسئولیت مدیرعاملی شرکت را دارم تا ذوب‌آهن را به خواست خدا گزندی نرسد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید