رنج روور اسپرت SVR جدید، ۶۱۶ اسب بخاری شد

0

نسل بعدی این خودرو اسپرت به موتور V۸ بی ام و X۶ M و مجموعه‌ای از امکانات به روز مجهز شده است.

به گزارش نبض صنعت، قرار است به زودی نسل پنجم رنجروور عرضه شود، حال این خودروسازی تمرکز خود را روی توسعه رنج روور اسپرت سال ۲۰۲۳ گذاشته است که نسخه فعلی آن به یکی از پرفروش‌ترین خودرو‌های این شرکت تبدیل شده است.

این شرکت خودروسازی بنا دارد خودروهای برقی را گسترش دهد و از طرفی امکانات و مشخصات فنی خودروها را به نحوی تغییر دهد که مورد استقبال قرار گیرد.

رنج روور اسپرت SVR که قرار است با خودروی جدید پورشه کاین به رقابت بپردازد، روی پلتفرم جدید MLA Flex لندروور سوار خواهد شد.  این خودرو جدید موتور سوپرشارژر V۸ را با یک موتور ۴.۴ لیتری V۸ با توربوشارژ دوقلو توسعه‌ یافته BMW تعویض می‌کند.

همین امر باعث افزایش قدرت شده است. در گزینه پیشرانه هیبریدی رنجروور اسپرت SVR فعلی از موتور ۵.۰ لیتری V۸ استفاده شده که ۵۶۷ اسب بخار قدرت تولید می کند.

این موتور برای مجموعه خودرو‌های ویژه این شرکت در نظر گرفته شده است  که شامل نسخه‌های مشابه لندرور دیفندر، رنج روور، جگوار F-Pace و جگوار F-Type می شود. این موتور توسط فورد در بریجند تولید می‌شد، اما زمانی که این کارخانه در سال ۲۰۱۹ بسته شد، به صورت داخلی تولید  شد.

پس از آن با توجه به اجرای قوانین سخت‌گیرانه آلایندگی یورو ۷، تولید این موتور به تدریج متوقف و باعث تغییر مدل‌های JLR شد. موتور ۴.۴ لیتری V۸  بی ام و که با نام S۶۳ شناخته می‌شود، ۶۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۵۳ پوند فوت گشتاور تولید می کند، حال این نسخه از لندرور مجهز به این موتور شده و قادر است ۶۲۶ اسب بخار قدرت تولید کند.

همانطور که گفته شد نسل فعلی این خودرو، ۵۲۳ اسب بخار قدرت تولید می کرد و می توانست در ۴.۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد، به احتمال زیاد رنج روور اسپرت SVR جدید، به گونه‌ای تنظیم شود که با ۶۱۶ اسب بخار بی ام و  X۶ M Competition مطابقت داشته باشد که این  موضوع باعث می‌شود به ۴.۰ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر نیاز داشته باشد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید