پرواز اولین هواپیمای مسافربری برقی

0

اولین هواپیمای مسافربری تمام برقی جهان با نام آلیس هفته گذشته در فرودگاه شهری آرلینگتون در شمال سیاتل در امریکا آزمایش موتور را انجام داد.

به گزارش نبض صنعت، به گفته مدیر عامل شرکت سازنده این هواپیما، آلیس تنها چند هفته تا اولین پرواز خود فاصله دارد. با فناوری باتری مشابه گوشی‌های تلفن همراه یا خودرو‌های برقی، آلیس با ۳۰ دقیقه شارژ به همراه ۹ سرنشین می‌تواند یک ساعت و حدود ۴۶۱ کیلومتر بر ساعت پرواز کند. برای مقایسه سرعت و مسافتی که آلیس طی خواهد کرد می‌توان به سرعت و مسافت یک فروند بوئینگ ۷۳۷ اشاره کرد که با سرعت ۹۴۶ کیلومتر بر ساعت پرواز می‌کند.

آمادگی اولین هواپیمای مسافربری تمام برقی برای تیک آف

این شرکت به طور انحصاری بر روی سفر‌های هوایی برقی تمرکز کرده است و امیدوار است بتواند هواپیما‌های برقی با ظرفیت ۲۰ تا ۴۰ مسافر را طی ۷ تا ۱۰ سال آینده بسازد.

نمونه اولیه آلیس در سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی شد و از ماه دسامبر گذشته آزمایش‌ها در سرعت پایین را پشت سر گذاشته و در هفته‌های آینده آزمایش در سرعت بالا را انجام خواهد داد.

آمادگی اولین هواپیمای مسافربری تمام برقی برای تیک آف

در آزمایش‌ها امکان نظارت بر سیستم فرمان، ترمز و ضد لغزش بودن آن امکان پذیر خواهد بود. اگرچه این شرکت در ابتدا قصد داشت که آلیس پیش از سال ۲۰۲۲ میلادی پرواز کند شرایط آب و هوایی بد در شمال غربی اقیانوس آرام در پایان سال مانع از انجام پرواز شد.

آمادگی اولین هواپیمای مسافربری تمام برقی برای تیک آف

این هواپیما دارای دو خلبان خواهد بود و می‌تواند محموله بار ۳۸۵ کیلوگرم را در خود جای دهد. هزینه‌های نگهداری و عملیات این هواپیمای برقی تا ۷۰ درصد در مقایسه با هواپیما‌های دیگر کاهش یافته است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید