تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات آغاز شد

0
سیگار
سیگار

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بیش از 80 درصد از سیگارهایی که در کشور مصرف می‌شوند، برند خارجی دارند و همین امر سبب شده است تعداد زیادی کارگر در دخانیات کشور بیکار شدند و خرید توتون از کشاورزان نیز با سختی مواجه شود.

به گزارش نبض صنعت، رمضانعلی سنگدوینی از آغاز به کار تحقیق و تفحص از شرکت دخانیات با استقرار در این شرکت خبر داد و گفت: در راستای مأموریت کمیته تحقیق و تفحص، اسناد و مدارک لازم را از دستگاه‌های زیربط همچون سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها را دریافت کرده‌ایم.
وی اظها امیدواری کرد با تحقیق جامع و کامل بتوانیم نسبت به شناخت رانت‌هایی که در حوزه واردات سیگار در کشور وجود دارد شناسایی کنیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تلاش داریم مصرف سیگار داخلی مورد توجه قرار گیرد زیرا در کشور کشاورزان توتون کشت می‌کنند اظهار کرد: بیش از 80 درصد از سیگارهایی که در کشور مصرف می‌شوند برند خارجی دارند و همین امر سبب شده است تعداد زیادی کارگر در دخانیات کشور بیکار شدند.
وی همچنین از شرایط بد کشاورزانی که توتون کشت می‌کنند گفت و بیان کرد: وقتی واردات افزایش پیدا کند، مصرف توتون در کارخانه‌های داخلی نیز کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه تولید و خرید توتون داخلی به سختی صورت می‌گیرد.
سنگدوینی با تأکید بر ضرورت استفاده از مجموعه‌های داخلی برای خرید و تولید سیگار عنوان کرد: کارخانه‌های دخانیات کشور در چند سال اخیر مستهلک و قدیمی شده ‌اند و هیچ ‌کدام از آن‌‌ها بهینه نشده‌‌اند. این مسائل از دست‌های پشت پرده خبر می‌دهند که می‌خواهند سیگار را وارداتی کنند. این مسئله به تولید کننده و کشاورز ضرر می‌رسانند.
این نماینده مجلس درباره مضرات سیگارهای وارداتی تصریح کرد: جز اینکه کیفیت سیگارهای وارداتی اصلاً مشخص نیست، این کار باعث بیکار شدن کارگر ایرانی از کارخانه‌های تولید کننده دخانیات می‌شود و همه سود مصرف سیگار توسط مردم ایران به برند خارجی می‌رسد.
وی با ابراز تأسف از واردات توتون گفت: در حالی ‌که بهترین توتون دنیا در ایران تولید می‌شود، به دلیل آن که فرآوری نمی‌شود و خروجی نداریم، نمی‌توانیم از آن بهره کافی را جهت تولید داخل ببریم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید