دلیل افزایش قیمت ایران خودرو چه بود؟

0

قیمت محصولات ایران خودرو در فروش بهمن ماه 4 تا 9 میلیون تومان افزایش یافت. دلیل این افزایش قیمت چه بود؟

به گزارش نبض صنعت، اخیرا خودروسازان نسبت به دریافت مالیات سبز از خریداران خودرو اقدام کرده اند و همین موضوع باعث افزایش قیمت خودروهای تولیدی شده است.

روز گذشته در گزارشی با عنوان «افزایش قیمت 4 تا 9 میلیونی ایران خودرو» اعلام کردیم که خودروسازان نسبت به افزایش قیمت برخی محصولاتشان اقدام کرده اند.

امروز بابک رحمانی، معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو در این مورد گفت: ایران‌ خودرو مجری قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده است.

وی افزود: با ابلاغ قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده، همه خودرو‌هایی که از تاریخ ۱۳ دی ماه فاکتور شده‌اند، مشمول قانون جدید شده و مبالغی بابت مواد ۲۸ و ۳۰ این قانون از مشتریان دریافت می‌شود که ارتباطی به قیمت محصولات نداشته و این مبالغ به حساب سازمان امور مالیاتی واریز می‌شود.

رحمانی اضافه کرد: طبق ماده ۳۰ قانون، مالیات نقل و انتقال به میزان یک درصد از قیمت کارخانه محصولات برای همه خودرو‌ها یکسان بوده و طبق ماده ۲۸ همین قانون، مالیات شماره‌گذاری بر اساس رتبه‌بندی انرژی از یک تا 5 درصد قیمت کارخانه خودروها اعمال می‌شود.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با تاکید بر اینکه اطلاعات مربوط به مبلغ قابل پرداخت توسط مشتریان در سایت فروش ایران خودرو در دسترس قرار دارد، گفت: در متن همه قرارداد‌ها و بخش‌نامه‌های فروش ایران‌خودرو اعلام شده که در صورت تغییر مالیات و عوارض قانونی، پرداخت عوارض بر عهده مشتریان بوده و ایران‌ خودرو ملزم به اجرای این قانون است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید