زنجیره فولاد از معدن تا محصول نهایی به فولادی ها سپرده شود

0

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: برای حل مشکلات باید زنجیره فولاد کشور از معدن تا محصول نهایی به خود فولادی ها سپرده شود.

به گزارش نبض صنعت، سعید عمرانی با حضور در غرفه ذوب آهن اصفهان در سومین نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: زنجیره فولاد کشور یک خانواده بزرگ است و حل شدن مشکلات آن در بخش های گوناگون همدلی و هم افزایی جمعی کلیه اعضای این خانواده را می طلبد.

وی افزود: بر اساس فرمایش اخیر مقام معظم رهبری که به صراحت فرمودند بنده زیاد با مداخله دولت موافق نیستم، فولادی ها نیاز است در این بخش پیشران باشند لذا توصیه می کنم یک کنسرسیوم واحد از انجمن ها و تشکل های مختلف ایجاد و یک صدا با هم درخواست کنند که این صنعت قیم نمی خواهد و زنجیره فولاد کشور از معدن تا محصول نهایی به خود فولادی ها سپرده شود، دولت هم مالیات و استاندارد خودش را داشته باشد.

معاون قضایی دادستان کل کشور تصریح کرد: به وزرای دولت قبل گفتم و به وزرای دولت جدید هم عرض می کنم که امتحان کنند و شش ماه زنجیره تولید را به خود فولادی ها بسپارند و نتیجه آن را ببینند.

وی خاطر نشان کرد: نجات صنعت فولاد کشور و متعادل شدن آن در گرو این است که از هرگونه قیمت گذاری دستوری فاصله گرفته شود.

عمرانی اظهار داشت: برخی از پروانه های معادن تمدید نشد و این موضوع وقفه ای را در تامین پایدار مواد اولیه ایجاد کرد. البته آن بخشی که مربوط به قوه قضاییه است، سریعاً پیگیری و حل می شود تا کارخانه ها بتوانند با ظرفیت کامل از از مواهب خدادادی کشور برای تولید محصول بهره بگیرند.

معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به اینکه تولید ریل ملی در ذوب آهن یک افتخار ملی برای تک تک ایرانیان است، گفت: از گذشته ذوب آهن اصفهان را می شناسم، این مجتمع عظیم صنعتی یک برند ملی و آبروی کشور است و باید حفظ شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید