پیگیری طرح نوسازی خودرو‌های فرسوده در مجلس

0
خودروی فرسوده
نوسازی خودروهای فرسوده

دبیر انجمن مراکز اسقاط خودرو کل کشور گفت: مجلس 3 طرح را در دست دارد که یکی ساماندهی خودرو، یکی بورس انرژی و دیگری طرح جایگزینی خودرو است.

به گزارش نبض صنعت، سید امیر احمدی اظهار داشت: حدود ۳۵۰۰ خودرو فرسوده در کشور تردد دارند. تا ۱۴۰۴ با توجه به تولید خودرویی که انجام می شود، تعداد خودروهای فرسوده به ۸ میلیون خودرو می‌رسد.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز گفته بود با ادامه روند کنونی و عدم خروج خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های فرسوده، در سال‌های آینده وضعیت ناهنجاری را شاهد خواهیم بود.

خودرو‌های فرسوده به شرح ماده ۲ قانون هوای پاک مصوب نُهم خرداد ۱۴۰۰

خودروها در چه سنی فرسوده می شوند؟

بهزاد اشجعی  دبیر اسبق کمیته فنی صدور مجوز‌های خودرویی سازمان حفاظت محیط زیست گفته بود: فرسودگی بیش از حد ناوگان حمل بار و مسافر در کشور مسبب مشکلات زیادی هم از منظر ایمنی که منجر به وقوع سوانحی مانند اتوبوس خبرنگاران یا اتوبوس سربازان معلم و اتفاقات مشابه گذشته می‌شود و هم از منظر آلایندگی و مصرف سوخت تأثیر بسیار مخربی دارند و این آثار در آمار‌ها نمایان است.

سخنگوی انجمن قطعه‌سازان کشور نیز گفته بود: اگر خودرو‌های فرسوده از رده خارج نشوند دولت سالیانه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد داشت. در حالی که دولت با پیش‌بینی ۸ تا ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ۴ درصدی برای فروش لیزینگی خودرو و جایگزینی آن با خودرو‌های فرسوده کمک خواهد کرد. در صورت اجرایی شدن این موضوع تا سال ۱۴۰۴ سود دولت از خروج خودروهای فرسوده از رده، بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید