صرفه جویی 110 میلیون یورویی با داخلی سازی سکوهای میدان نفتی فروزان

0
صالحی نیا
صالحی نیا
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از صرفه جویی ارزی ۱۱۰ میلیون یورویی با داخلی سازی دو سکوی نفتی میدان فروزان خبر داد.

به گزارش نبض صنعت، محسن صالحی نیا گفت: ایدرو از طریق مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران و دانش انباشته در این مجموعه که پیش تر سکوهای گازی و سازه های دریایی متنوعی را داخلی سازی کرده، همکاری در پروژه توسعه میدان نفتی فروزان را به عنوان یکی از میادین حساس و مشترک ایران و عربستان آغاز کرده است.

رئیس هیات عامل ایدرو گفت: ارزش قرارداد این پروژه مبلغی بالغ بر ۱۱۰ میلیون یورو و جهت ساخت دو سکوی نفتی همراه با جکت است که طی دو سال به اتمام خواهد رسید.

صالحی نیا با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در اجرای این پروژه افزود: شرکت نفت فلات قاره ایران به عنوان کار فرما در قالب قرارداد EPC-EPD پروژه توسعه میدان نفتی فروزان را به شرکت های پتروپارس و مبین سازه گستر ( تابعه ایزوایکو و ایدرو ) به عنوان پیمانکار واگذار کرده است.

همچنین به گفته سلمان ضربی مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ( ایزوایکو )، پروژه توسعه میدان نفتی فروزان یک میدان مشترک و در موقعیت تقریبی ۱۰۰ کیلومتری جنوب جزیره خارک با هدف افزایش تولید از ۲۸ هزار بشکه در روز به ۴۰ هزار بشکه از طریق ایجاد تاسیسات جدید ، حفر چاه های جدید ، تعمیر چاه های موجود و استفاده از تکنولوژی فرازآوری با گاز Gas-Lift است.

ایزوایکو به عنوان بزرگترین زیرساخت صنایع دریایی کشور فعالیت های قابل توجهی از جمله ساخت سکوهای متعدد و مختلف گاز و نفت ، ساخت و تعمیر انواع کشتی‌های کانتینربر اقیانوس پیما و نفتکش و تعمیر انواع ریگ های حفاری را طی ادوار گذشته در کارنامه دارد .

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید