خودروی فوق سریع تسلا می‌تواند پرواز کند

0

طراح ارشد شرکت خودروسازی تسلا گفت: خودروی رودستر که مدت‌ها انتظار آن می‌رود، می تواند در ۱.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حتی پرواز کند.

به گزارش نبض صنعت، فرانتس فون هولژاوزن، طراح ارشد شرکت خودروسازی تسلا، در برنامه رادیویی اسپایک خودرو، اخبار جدیدی را در مورد خودروی رودستر که مدت‌ها انتظار آن می‌رفت را اعلام کرد.

به گفته فون هولژاوزن، شرکت آمریکایی تسلا با تمام توان در حال کار بر روی این وسیله نقلیه است که “یک ماشین پرنده هیجان انگیز” خواهد بود.

وی گفت: ما در حال کار روی رودستر هستیم. کاش سریع‌تر کار می‌کردیم، اما می‌خواستم این را هم بگویم که در این مدتی که آن را توسعه می‌دهیم، چیزهای زیادی یاد گرفته‌ایم

این مقام تسلا افزود: همه این تجربیات، می دانید، راه خود را به یک رودستر بسیار بهتر از چیزی که ما بلافاصله پس از رونمایی آن عرضه کرده بودیم، باز خواهد کرد. هیچ محصولی نمی تواند به سرعت از طرف ما برای عموم عرضه شود، اما مطمئن باشید که ما به شدت روی آن کار می کنیم.

به گفته وی، این خودرویی که مدتها انتظار آن می رود، دارای نسخه بهبود یافته پیشرانه جدید سه موتوره تسلا خواهد بود که سال گذشته در مدل به روز شده S و مدل X تسلا عرضه شد.

فون هولژاوزن گفت: این یک ماشین پرنده شگفت انگیز و هیجان انگیز با بسته اسپیس ایکس خواهد بود. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا پیش از این اعلام کرده بود که تسلا قصد دارد “بسته اسپیس ایکس” را به رودستر اضافه کند و اکنون این طراح ارشد این برنامه را تایید کرده است.

این بسته شامل رانشگرهای موشک هوای سرد در اطراف وسیله نقلیه که هدف آنها افزایش عملکرد است، می‌شود.

به گفته ماسک، این فناوری به خودروی رودستر این امکان را می‌دهد که در 1.1 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و حتی به آن اجازه می‌دهد تا پرواز کند، هرچند برای مدتی کوتاه، همانطور که مدیرعامل این شرکت در توییتر مدعی شده است.

بر اساس این گزارش، خودروی رودستر همچنین با یک بار شارژ می تواند مسافتی نزدیک به 1000 کیلومتر را بپیماید.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید