جزئیات کاهش مصرف فولاد در کشور

0
صنعت فولاد
صنعت فولاد
برآوردها از میزان تولید و مصرف انواع اشکال فولاد طی ۱۰ ماهه امسال نشان می دهد که همراه با کاهش تولید تمامی فرآورده‌های فولادی، مصرف ظاهری آنها نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، روند کاهش را تجربه کرده و مصرف ظاهری فولاد کشور طی مدت مذکور در سال جاری نسبت به ۱۰ ماهه ۱۳۹۹ به طور متوسط 8 تا ۱۴ درصد کمتر شده است.

به گزارش نبض صنعت، بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در مجموع ۱۰ ماهه سال جاری ۲۳ میلیون و ۲۰۹ هزار تن شمش فولادی (اسلب، بیلت و بلوم) تولید شده که ۱۷ میلیون و ۴۰۷ هزار تن آن با کاهش ۱۴ درصدی نسبت به مصرف ظاهری آن در مدت مشابه سال گذشته، صرف داخل شده است. طی ۱۰ ماهه سال گذشته میزان مصرف شمش فولاد معادل ۲۰ میلیون و ۲۳۱ هزار تن ثبت شده است.

همچنین از مجموع ۹ میلیون و ۴۰۵ هزار تن مقاطع طویل فولادی (تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی وسایر مقاطع) تولید شده در ۱۰ ماهه سال جاری، 7 میلیون و ۲۴۲  آن در داخل مصرف شده است. مصرف ظاهری مقاطع طویل فولادی در ۱۰ ماهه امسال هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که هفت میلیون و ۸۹۲ هزار تن بوده، کمتر است.

مصرف ظاهری کل مقاطع تخت فولادی (ورق گرم، ورق سرد و ورق پوششدار) نیز در مدت مذکور سال جاری نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته، 7 درصد کمتر شده و از 7 میلیون و ۴۳۰ هزار تن به 6 میلیون و ۹۱۳ هزار تن رسیده است.

از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، تولید محصولات فولادی نیز معادل ۱۶ میلیون و ۴۰۳ هزار تن ثبت شده که ۱۴ میلیون و ۲۶۸ هزار تن آن به مصرف داخلی اختصاص یافته است و بدین ترتیب نسبت به مصرف ظاهری آن در مدت مشابه سال گذشته که ۱۵ میلیون و ۶۳۰ هزار تن بوده، ۹ درصد کاهش مصرف را تجربه کرده است.

بر اساس آمار میزان مصرف آهن اسفنجی در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه گذشته تقریبا تغییری نداشته و ۶۵ هزار تن کمتر مصرف شده است. در حالی که از ابتدای فروردین تا پایان آذر ماه ۱۳۹۹ معادل ۲۴ میلیون و ۸۸۸ هزار تن آهن اسفنجی در داخل مصرف شده بود، در مدت مشابه سال جاری این میزان مصرف به ۲۴ میلیون و ۸۲۳ هزار تن رسیده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید