لزوم تجدید نظر در تعرفه واردات خودروهای کارکرده

0
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اگر تعرفه واردات خودروهای کارکرده مانند خودروهای نو باشد قیمت خودرویی که به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد باز هم گران است و در نتیجه این قانون تاثیری که قانونگذار به دنبال آن بود را بر بازار نمی‌گذارد.

به گزارش نبض صنعت، روح الله عباس‌پور درباره ابهامات و ایرادات آئین‌نامه واردات و تعرفه خودروهای کارکرده، گفت: هرچند تصویب این آئین‌نامه اتفاق مبارکی است و در صورت اجرای درست می‌تواند بسیاری از مشکلات بازار خودرو و حتی صنعت را رفع کند اما این آئین‌نامه دارای ابهامات و ایراداتی است که باید رفع شود تا بتواند اثرگذاری درستی بر این حوزه داشته باشد.

وی درباره ابهامات آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، اظهار داشت: نکته مهم در حوزه خودروهای کارکرده توجه به ارائه خدمات پس از فروش این خودروها است و این سوال مطرح می‌شود در صورتی که افراد بتوانند با کد ملی خود، خودرو وارد کنند چه سازوکاری برای ارائه خدمات پس از فروش برای این خودروها پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از نکات مربوط به تامین ارز موردنیاز برای واردات است باید به صورت شفاف اعلام شود که این ارز از چه مسیری و با چه مکانیزمی تامین می‌شود تا از یک سو مردم از این فرآیند آگاهی داشته باشند و از سوی دیگر به بازار ارز نیز فشاری برای تامین ارز تحمیل نشود.

وی موضوع تعرفه را از دیگر مواردی دانست که باید به آن در فرآیند واردات خودرو توجه کرد و افزود: اگر تعرفه واردات خودروهای کارکرده مانند خودروهای نو باشد قیمت خودرویی که به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد باز هم گران است و در نتیجه این قانون تاثیری که قانونگذار به دنبال آن بود را بر بازار نمی‌گذارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: وزارت صمت باید در تدوین دستورالعمل مربوط به واردات خودروهای کارکرده به تمام زوایای این موضوع از جمله تامین ارز موردنیاز، ارائه خدمات پس از فروش، تعرفه‌گذاری و …. توجه ویژه داشته باشد تا مردم هرچه سریعتر بتوانند شیرینی تصویب این قانون را بچشند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید