انحصار بازار خودرو به تعدیل قیمت و ارتقا کیفیت خودرو منجر نشد

0
یک نماینده مجلس گفت: ایجاد رقابت در تولید، موتور محرکی برای صنایع مختلف خواهد بود و موجب می شود کیفیت و قیمت متناسب با نیاز جامعه تنظیم شود اما در سالهای اخیر عملا شاهد انحصار در بازار خودرو بودیم و با این انحصار هم مصرف کننده از کیفیت و قیمت ناراضی بوده است.

به گزارش نبض صنعت، محمدجواد عسکری در خصوص عملکرد خودروسازان در بازار ایجاد شده برای آنها، گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر صنعت خودروسازی کشور در بازار انحصاری موجود برخلاف انتظارات عمل کرده و به جای افزایش بهبود کیفیت و تولیدات به‌روز روند نزولی را طی کرده است.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اینکه وضعیت کیفیت خودروهای داخلی و قیمت نامناسب آنها گلایه مردم را به همراه داشته است، ادامه داد: باید نظارت بر روی کیفیت خودروهای تولید داخل افزایش پیدا کند به نحوی که شاهد رضایت مشتریان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه خودروسازی‌های بزرگ کشور روی کاغذ خصوصی هستند و در عمل وزارت صنعت، معدن و تجارت در مدیریت آنها نقش ایفا می‌کند، عنوان کرد: می‌توان شرایط فعلی صنعت خودروسازی کشور را حاصل دخالت دولت ‌ها بدانیم و باید این حوزه به درستی و با نظارت بسیار بالا به بخش خصوصی منتقل شود.

عسکری تاکید کرد: ایجاد رقابت در تولید، موتور محرکی برای صنایع مختلف خواهد بود و موجب می شود کیفیت و قیمت متناسب با نیاز جامعه تنظیم شود اما در سالها اخیر عملا شاهد انحصار در بازار خودرو بودیم و با این انحصار هم مصرف کننده از کیفیت و قیمت ناراضی بوده است و هم تولید کنندگان وارد چرخه زیان دهی شدند.

وی با بیان اینکه حمایت بدون نظارت و سپردن بخش بزرگی از بازار به تولیدگنندگانی خاص مدل شکست خورده ای است،گفت: باید با بهره گیری از مدل های توسعه یافته در دنیا به منظور تحول در صنایع داخلی استفاده کنیم و با شعار حمایت از تولید و کارگر مصرف کننده را رها نکنیم و همچنین وزارت صمت می توانست با اجرای به موقع قوانین واردات خودرو و ساماندهی بازار، شرایط را بر ای رفع انحصار در صنعت خودروسازی فراهم می کرد که به مدیریت بازار نیز منتهی می شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید