وزیر صمت باید برای بخش‌های صنعت، معدن و تجارت برنامه مدونی داشته باشد

0
وزارت صمت
كیومرث فتح‌الله كرمانشاهی با تأكید بر اینكه وزیر صمت باید برای هر كدام از بخش‌های صنعت، معدن و تجارت برنامه مدونی داشته باشد گفت: با داشتن برنامه منسجم می‌توان انتظار داشت هر كدام از این بخش‌ها به وظایف ذاتی خود عمل كنند.

به گزارش نبض صنعت، در یک برنامه رادیویی كیومرث فتح‌الله كرمانشاهی عضو اتاق بازرگانی در خصوص اولویت اصلی وزیر صمت دولت چهاردهم به‌صورت تلفنی گفتگو كرد.

كیومرث فتح‌الله كرمانشاهی وزارت صمت را وزارت‌خانه‌ای عریض‌ و طویل دانست و گفت: وزارت صمت مسئولیت‌های سه یا چهار وزارت‌خانه را بر عهده دارد. طبیعتاً وزیری كه در رأس امور قرار می‌گیرد ضمن اینكه باید با تیم اقتصادی رئیس‌جمهور هماهنگ باشد و برای به اهداف رسیدن وظایف مرتبط همراهی كند، باید در وهله نخست شناخت كاملی از این وزارت‌خانه داشته باشد.

وی با یادآوری این موضوع كه وزارت صمت قدمت طولانی در ادغام و تفكیك دارد، اظهار كرد: این قدمت به بیش از صدسال قبل باز می‌گردد و تاكنون بیش از ۱۵ شاهد ادغام و تفكیك در این وزارت‌خانه بوده‌ایم و در یك دهه اخیر به این نتیجه رسیده‌اند با اغام بخش‌های صنعت، معدن و تجارت باید این وزارت‌خانه را اداره كنند.

عضو اتاق بازرگانی با تأكید بر این موضوع كه وزیر صمت باید برای هر كدام از بخش‌های صنعت، معدن و تجارت برنامه مشخص و مدونی داشته باشد، بیان كرد: با داشتن برنامه منسجم می‌توان انتظار داشت هر كدام از این بخش‌ها به وظایف ذاتی خود عمل كنند. وزیر صمت برای این مهم نیاز دارد حداقل قائم‌مقام قوی و آشنا به كار در حوزه‌های مربوطه داشته باشند.

وی افزود: همچنین برای هر كدام از این بخش‌ها هم نیازمند راهبرد مشخصی هستند و باید امور جاری وزارت‌خانه را به دو بخش تثبیتی و توسعه‌ای تقسیم كنند. تثبیتی به این معنا كه كارهای روزمره انجام شود و توسعه‌ای یعنی آنكه بتوانیم عقب‌ماندگی‌ها را جبران كنیم.

كرمانشاهی با اذعان به وجود مشكلات زیادی در حوزه كاری مربوط به وزارت صمت اظهار كرد: مسائل ناشی از تحریم، عقب‌ماندگی‌ها و توسعه نیافتگی‌ها مسائلی هستند كه باید موردتوجه وزیر صمت قرار گیرد. در واقع هر كسی كه سكان‌دار این وزارت‌خانه می‌شود باید از گذشته عبرت بگیرد، با برنامه جلو برود، خود را اسیر مسائل روزمره نكند و برای هر كدام از آنها برنامه داشته باشد.

عضو اتاق بازرگانی اشاره كرد: وزیر صمت باید تكلیف خود را با واردات خودرو مشخص كند؛ زیرا هزینه دو خودروساز را از جیب مردم تأمین می‌كنیم؛ بنابراین وزیر صمت باید این مسائل را در نظر بگیرد و بداند كه مشكلات چالش برانگیزی این وزارت‌خانه دارد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید