کمیته پایش اقدامات خودروسازان در وزارت صمت تشکیل شد

0
ایران خودرو
خودروسازی
کمیته پایش اقدامات کیفی خودروسازان در وزارت صمت تشکیل شد.

به گزارش نبض صنعت، نخستین جلسه رصد ارتقای کیفی خودرو‌های تولیدی با حضور مدیر کل دفتر صنایع خودرو، نمایندگان شرکت‌های خودروساز و انجمن‌های تخصصی مربوط برگزار شد.

در این جلسه، ایرادات مجموعه قطعات خودرو، تعداد عیوب اعلام شده از سوی مصرف کنندگان در 3 ماهه نخست مالکیت خودرو، ارزشیابی خدمات پس از فروش و تعویض قطعات، معرفی و مقرر شد شرکت‌های خودروساز نسبت به عارضه یابی مشکلات خودرو‌های تولیدی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: مسئول خودرو‌های بی کیفیت کیست؟/فساد در ارتباط خودروسازان و شرکت بازرسی کیفیت

همچنین به گفته رهبر انقلاب حمایت‌های عملی و تبلیغاتی از تولید داخلی باید منجر به ارتقای کیفیت محصولات و فناوری شود، اما در برخی صنایع به‌ ویژه در صنعت خودرو به موضوع کیفیت توجه نمی‌شود و مردم نیز به حق در این مورد اعتراض دارند.

مهدی صادقی نیارکی، معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مورد نظارت بر کیفیت خودروهای تولید داخل می‌گوید: در حال حاضر مسئولیت کیفیت خودرو‌های تولید شده با سازمان ملی استاندارد است و ارزیابی‌های کیفی که به آن‌ها ستاره تعلق می‌گیرد توسط سازمان ملی استاندارد انجام می‌شود.

سازمان ملی استاندارد هم خود خودروسازان را مسئول کیفیت می‌داند.

مهدی اسلام‌پناه رئیس سازمان ملی استاندارد می‌گوید: نظارت بر کیفیت محصول به عهده سازنده است و خودروساز باید در لبه تولید بر کیفیت محصول خود نظارت کند.

محمد حسن جبلی جوان معاون کیفیت خودروسازی سایپا نیز در این مورد با اشاره به نظارت‌های سازمان ملی استاندارد می‌گوید: ناظران سازمان ملی استاندارد در کارخانه حضور دارند و آزمون‌های مربوط به استاندارد‌های ۸۵ گانه خودرو با حضور نمایندگان این سازمان در سال دو بار انجام می‌شود.

در همین حال، وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است: کیفیت پایین خودرو‌ها به دلیل استفاده از قطعات غیر استاندارد در خط تولید است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید