تخفیف های 60 تا 90 درصدی جمع می شود

0
فروشگاه
فروشگاه
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: با اجرای طرح درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاها، قیمتها شفاف می شود و دیگر خبری از تخفیف های 60 تا 90 درصدی نخواهد بود.

به گزارش نبض صنعت، عباس تابش اظهار داشت: در این طرح، بر اساس قیمت تولیدکننده بازرسی خواهیم کرد. قیمت تولیدکننده برای ۷ هزار قلم کالا اجرایی شده که برای ۴ هزار و ۵۰۰ قلم کالا کاهش ۵ تا ۶۵ درصدی قیمت به همراه داشته است.

وی افزود: به طور متوسط کاهش نرخ ۴۰ درصدی را روی کالاها خواهیم داشت.

اولین مرحله طرح درج قیمت تولیدکننده آذرماه اجرا شد و در دی ماه، مرحله دوم و سوم به اجرا رسید. همچنین ۲۳ بهمن ماه مرحله چهارم این طرح اجرایی شده است. مرحله پنجم که مرحله نهایی است هم اواسط اسفند اجرا خواهد شد.

حسن فروزان‌فرد عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در این مورد معتقد است: مفهوم قیمت‌گذاری توسط تولیدکننده و در ابتدای زنجیره یک روش اشتباه است و در هیچ کجای دنیا چنین روشی انجام نمی‌دهند.

به گفته وی، دولت‌ها برای ساماندهی اقتصاد و تورم و ناتوانی در مکانیزم‌های درست مالیات‌گیری، این گرفتاری را برای تولیدکنندگان در ایران ایجاد می‌کنند.

وی افزود: درج قیمت تولیدکننده می‌تواند زمینه پیچیده‌تر شدن روابط بین مردم را در شرایطی که اوضاع اقتصادی خوبی هم ندارند، بیشتر کند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید