یک کارشناس بازار خودرو اعلام کرد که حاشیه سود خرید و فروش خودرو کاهش یافته و اشتیاقی برای خرید وجود ندارد. همچنین، خودرو دیگر بهعنوان ابزاری برای حفظ سرمایه مورد توجه نیست.
به گزارش نبض صنعت، فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو، بیان کرد که با وجود افزایش جزئی قیمتها، خرید و فروش چندانی در بازار خودرو صورت نمیگیرد. او توضیح داد که تقاضا نسبت به سالهای گذشته کمتر شده و خریدها دیگر هیجانی نیستند. به گفته وی، تحولات سیاسی میتوانند باعث جهش قیمت خودرو شوند، اما در صورت عدم وقوع این اتفاقات، بازار به ثبات میرسد و قیمتها کاهش مییابد.
نادری افزود که افزایش عرضه خودرو، واردات بیشتر، و کاهش تعهدات خودروسازان داخلی، باعث شده بازار به سمت تعادل برود. او تاکید کرد که حاشیه سود خرید و فروش خودرو کاهش یافته و اشتیاق به خرید خودرو بهعنوان ابزار حفظ سرمایه، مانند گذشته نیست. به گفته او، تقاضا در گذشته کاذب بود، اما اکنون این شرایط تغییر کرده و سود خرید و فروش خودرو طی ۷ ماه گذشته بسیار اندک شده است.
در مورد قیمت خودروهای پرطرفدار داخلی، نادری گفت: پژو ۲۰۷ با قیمتی حدود ۸۰۰ میلیون تومان پرطرفدارترین خودرو است، و پس از آن کوئیک از گروه سایپا در محدوده ۴۲۰ تا ۴۳۵ میلیون تومان قرار دارد. همچنین، ارزانترین خودروی وارداتی حدود ۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان قیمت دارد و برخی مدلها تا ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز معامله میشوند. حاشیه سود خودروهای وارداتی حدود ۵۰۰ میلیون تومان است.
انتهای پیام















